تعامل با ایران، دستاوردی برای اوباما خواهد بود

تعامل با ایران، دستاوردی برای اوباما خواهد بود
شنبه 28 بهمن 1391 - 23:07

بيروت، العالم - یک کارشناس سیاسی لبنانی گفت: درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای عاری سازی جهان از سلاح هسته ای، مسئولیت جهانیان در برابر خطر زرادخانه هسته ای رژیم اشغالگر اسرائیل برای صلح و امنیت منطقه را به آنان گوشزد می کند.

 طلال عتريسي روز شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، پیش بینی کرد که آمریکا شیوه تعامل خود را با ایران به منظور مذاکره با این کشور و دستیابی به تفاهم تغییر دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی امروز خود بر لزوم عاری سازی جهان از سلاح های هسته ای تاکید کرده و گفتند که ایران درصدد دستیابی به سلاح هسته ای نیست.
رهبر انقلاب اسلامی در سخنان امروز خود، با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهوری آمریکا که مدعی شده بود «کشورش ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای منع خواهد کرد»، فرمودند: درصورتی که ایران چنین چیزی را بخواهد، آمریکا قادر به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای نیست.
کارشناس مسائل ایران اظهار داشت: بعید است که جامعه بین المللی واکنش مثبتی به اظهارات آیت الله خامنه ای درباره لزوم عاری سازی جهان از سلاح هسته ای داشته باشد، به ویژه این که منظور اصلی ایشان در منطقه، اسرائیل بوده است.
عتريسي تاکید کرد: درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عاری سازی جهان از سلاح هسته ای، در شرایطی صورت می گیرد که کشورهای غربی و مجامع بین المللی از اسرائیل در زمینه برخورداری از  سلاح هسته ای حمایت می کنند.
این کارشناس لبنانی اظهار داشت: دعوت رهبر ایران به عاری سازی از سلاح هسته ای، کشورهای جهان را به عمل به مسئولیت های خود در قبال خطر هسته ای اسرائیل به جای اعمال فشار بر ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به فن آوری مسالمت آمیز هسته ای فرا می خواند.
عتريسي تصریح کرد: احتمال قوی تری که وجود دارد، این است که آمریکا بخواهد با ایران - که نشانی از ضعف یا عجله برای گفتگو از خود نشان نداده- گفتگوی جدی داشته باشد.
وی افزود: اوباما می خواهد در دوره دوم ریاست جمهوری خود به موفقیت ها و دستاوردهایی که در دوره اول ریاست جمهوری نتوانست به آن دست پیدا کند، برسد.
عتريسي اظهار داشت: اوباما می خواهد که در زمینه برنامه هسته ای ایران با این کشور به تفاهم برسد، زیرا دیگر قدرت گذشته را ندارد و نمی تواند شرط ها و راه حل های خود را بر کشورهای جهان تحمیل کند.
کارشناس مسائل ایران اظهار داشت: این تغییر مهم است و شاید همین تغییر باعث شده است که آمریکا به این نتیجه برسد که باید شیوه تعامل خود را با ایران و برنامه هسته ای این کشور تغییر دهد.
16-16:33
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها