گزارش العالم از لاذقیه یک دروغ رسانه ای را فاش کرد

يکشنبه 29 بهمن 1391 - 13:25

درحالیکه گروه‌های مسلح و تروریستی در تلاش هستند با اقدامات تبلیغاتی آوارگان فلسطینی را حامی خود نشان دهند، خبرنگار العالم در گزارشی از این فلسطینی‌ها در لاذقیه، با افشای دروغ بودن این ادعاهای رسانه‌ای، از توطئه‌ای برنامه ریزی شده برای ناآرام کردن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در سوریه خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد: اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در سوریه با اهداف خاصی ناآرام شده است. اقدامات خرابکارانه ای مارس 2011 در اردوگاه آوارگان فلسطینی در لاذقیه آغاز شد که ارتش سوریه توانست ماه آگوست همان سال کنترل اوضاع را به دست بگیرد و امنیت و آرامش را به این اردوگاه برگرداند.
شماری از آوارگان فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار العالم، این اقدامات خرابکارانه را محکوم کردند.
اردوگاهی در منطقه الرمل الجنوبی شهر لاذقیه به نام " العائدین  " برای آوارگان فلسطینی وجود دارد که تعداد فلسطینی های مقیم آن قبلا 7 هزار نفر بود، ولی هم اکنون تعداد 2 هزار فلسطینی به جمعیت این اردوگاه اضافه شده است.
شماری از ساکنین دیگر اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه به علت حملات گروه‌های مسلح و تروریستی خانه خود را رها کرده وبه اردوگاه العائدین رفتند. برخی از آنها  اکنون با  فلسطینی های این اردوگاه در یک خانه زندگی می کنند.
یکی از فلسطینی‌هایی که از اردوگاه یرموک به العائدین آمده، به خبرنگار العالم گفت: اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد از هر روشی برای ارعاب فلسطینی‌ها (در اردوگاه یرموک) استفاده می کردند؛ آنها در منازل فلسطینی‌ها را می شکستند.
یکی دیگر از فلسطینی ها در مصاحبه با العالم تأکید کرد: ارتش دولت سوریه برای مقابله با عناصر مسلح و حمایت از فلسطینی‌ها وارد اردوگاه یرموک شد، و به جنگ با این عناصر پرداخت.
خبرنگار العازم گزارش داد، آوارگان فلسطینی مقیم سوریه با مشاهده اقدامات خرابکارانه عناصر مسلح وابسته به گروه موسوم به "ارتش آزاد" از مردم سوریه حمایت خواهند کرد، و به آنها در حل بحران این کشور کمک خواهند نمود .
انتقال تعدادی از آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه های مختلف به اردوگاه العائدین نشان می دهد که طرف‌های خارجی خواهان درگیر کردن فلسطینی ها در بحران سوریه هستند؛ موضوعی که فلسطینی‌ها نیز در اظهارات خود به این نکته اشاره می کنند.

پربیننده ترین خبرها