کنفرانس مبارزه با تروریسم با نظارت حامی تکفیری‌ها

کنفرانس مبارزه با تروریسم با نظارت حامی تکفیری‌ها
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 13:53

کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در پایتخت عربستان درحالی امروز آغاز به کار کرد که این کشور یکی از حامیان اصلی تروریستها و صادر کننده تفکرات تکفیری و وهابی به دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم امروز (یکشنبه) در ریاض آغاز شد.
بررسی راه‌های مقابله با دلایل انتشار تروریسم و جلوگیری و مبارزه با آن، امکانات کشورها برای مقابله با تروریسم و افزایش نقش سازمان ملل متحد در این زمینه، از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام شده است.
"ترکی بن سعود" قائم مقام وزارت امورخارجه عربستان تأکید کرد: خطر تروریسم و تروریستها همچنان در بسیاری از کشورها باقی است، و باید با تفکرات افراطی مبارزه وجامعه را در برابر این تفکرات ایمن کرد.
برگزاری این کنفرانس در عربستان درحالی است که طبق اذعان کارشناسان، این کشور یکی از حامیان اصلی تروریسم و صدور تفکرات تروریستی و تکفیری به مناطق مختلف دنیا است.
درحالیکه اکنون برای همه روشن شده است یکی از دلایل اصلی جنگ سوریه که از یک سال و نیم قبل آغاز شده، اعزام تروریستهای القاعده به این کشور و تحریک مخالفان برای حمل سلاح جهت براندازی نظام بوده است، مسئولان غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه عربستان، قطر و ترکیه، آشکارا از این اقدامات مسلحانه حمایت کرده‌اند. البته در کنار حمایت رسمی مسئولان این کشورها از این اقدامات تروریستی علیه سوریه، این کشورها همچنان در حال ارایه کمکهای مالی، لجستیکی و تسلیحاتی و آموزشی به گروه های مسلح هستند.
از سوی دیگر ادعای این مسئول سعودی در کنفرانس مبارزه با تروریسم مبنی بر ضرورت مقابله با تفکرات افراطی درحالی مطرح می شود که علمای وهابی سعودی با صدور فتواهای تکفیری ضد شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی، تروریستهای افراطی در نقاط مختلف دنیا را از نظر فکری و ایدئولوژیکی تغذیه می‌کنند.
دیروز بر اثر انفجاری در اطراف شهر "کویته" پاکستان دست کم 80 نفر کشته و بیش از 200 تن دیگر مجروح شدند. شماری از این قربانیان زن و کودک هستند. شدت جراحات به حدی بود که در بیمارستانهای اطراف محل این انفجار تروریستی وضعیت فوق العاده اعلام شد.
این انفجار تروریستی در بازاری شلوغ در شهر "هزاره" روی داد، که اکثر ساکنان آن شیعه هستند.

پربیننده ترین خبرها