حزب "جریان مردمی" مصر:

فراخوان مرسی برای برگزاری انتخابات، غیرقانونی است

فراخوان مرسی برای برگزاری انتخابات، غیرقانونی است
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 17:58

قاهره، العالم - مسئول اطلاع رسانی حزب "جریان مردمی" مصر گفت: محمد مرسی حق صدور دستور برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان مصر را در زمان کنونی ندارد، زیرا دادگاه عالی قانون اساسی هنوز پیش نویس قانون انتخابات را تأیید نکرده است.

"عماد حمدی" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره بر این که محمد مرسی و حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین) در تلاش برای تسلط بر همه امور مصر هستنند، افزود: این حزب مدعی است که برای بازسازی نهادهای کشور تلاش می کند، ولی واقعیت این است که می خواهد همه نهادهای کشور را تحت کنترل خود درآورد.
وی اظهار داشت: خبرهای واصله از دفتر ریاست جمهوری مصر حاکی ست که محمد مرسی این هفته مردم را به مشارکت در انتخابات مجلس نمایندگان فرا خواهد خواند، ولی مشکل اینجاست که دادگاه عالی قانون اساسی هنوز در حال بررسی پیش نویس قانون انتخابات است و این قانون را به طور کامل تأیید نکرده، از این رو مرسی نمی تواند مردم را به مشارکت در انتخابات فرا بخواند.
مسئول اطلاع رسانی حزب جریان مردمی مصر گفت: مرسی چگونه می تواند مردم را به مشارکت در انتخابات فرابخواند، در حالی که دادگاه عالی قانون اساسی هنوز اعتبار پیش نویس قانون انتخابات را تایید نکرده است؟
حمدی ادامه داد: پیش بینی ما این است که دادگاه عالی قانون اساسی، پیش نویس قانون انتخابات را برای اصلاح برخی مواد آن به مجلس شورا ارجاع دهد.
وی با تاکید بر این که مرسی و اخوان المسلمین با هدف تسلط کامل بر همه نهادهای کشور، با جدیت درپی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان هستند، افزود: اخوان المسلمین پیش نویس قانون انتخابات را به گونه ای تدوین کرده که خودش اکثریت مجلس نمایندگان را کسب کند، به عبارت دیگر اخوان المسلمین با چنین قانونی درصدد تسلط بر قوای سه گاه مجریه، مقننه و قضائیه است .
AM - 16 - 17:27 

 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها