استعفای دولت مصر، شرط شرکت در انتخابات

استعفای دولت مصر، شرط شرکت در انتخابات
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 22:38

قاهره، العالم - رهبران کارگری هم پیمان با جبهه نجات ملی مصر برکناری دولت محمد مرسی و نظارت بین المللی بر انتخابات را به عنوان شروط خود برای شرکت در انتخابات قانونگذاری آتی این کشور اعلام کردند.

 "کمال ابوعطیه" عضو جبهه نجات ملی (مخالفان مرسی) عصر یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: فقط در صورت مجازات قاتلان شهدا، تغییر دولت، تشکیل دولت ائتلافی و نظارت بین المللی بر انتخابات، در آن شرکت خواهیم کرد.
 در عین حال حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر) حضور خود در انتخابات آتی قانونگذاری مصر را اعلام کرد و از همه نیروهای سیاسی با هر نوع رویکرد خواست تا برای انتقال کشور به مرحله دمکراسی در انتخابات شرکت کنند.
احمد دیاب از رهبران حزب آزادی و عدالت گفت: این حزب در حال گفت وگو با جناح های سیاسی بوده و هرگونه توافق با آنها را اعلام خواهد کرد.
مراد علی مشاور اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت نیز در این باره گفت: کارهای مقدماتی برای تبلیغات انتخاباتی و ترسیم محورهای آن آغاز شده و حزب آزادی و عدالت نیز از تمام نیروهای سیاسی برای شرکت در انتقال کشور به مرحله دمکراسی دعوت کرده است.
 در حالی که منازعه میان حکومت و مخالفان محمد مرسی بر سر انتخابات آغاز شده، ترور نیز به این روند اضافه شده است.
یکی از روزنامه های مصری، فهرستی حاوی اسامی صد شخصیت این کشور را منتشر کرده که تهدید به ترور شده اند، اما دادستان مصر این موضوع را تکذیب کرده است. با این حال "جبهه الضمیر" این موضوع  را راهی به سوی خشونت اعلام کرده است.  
 "عصام سلطان" عضو جبهه الضمیر مصر در این خصوص گفته است: این موضوع (ترور) در راستای وارد ساختن کشور به مسیری مبهم طراحی و برنامه ریزی شده است. 
Mal-17-7:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها