نخست وزیر سوریه:

سوء استفاده کشورهای میزبان از آوارگان سوری

سوء استفاده کشورهای میزبان از آوارگان سوری
يکشنبه 29 بهمن 1391 - 23:08

العالم - نخست وزیر سوریه، کشورهای میزبان آوارگان سوری را به بزرگنمایی در تعداد آوارگان و سوء استفاده از آنها برای جذب کمک های جهانی متهم کرد.

"وائل الحلقی"، روز یک شنبه طی سخنانی در مجلس ملی سوریه که از تلویزیون این کشور به صورت زنده پخش شد، با اشاره به این که کشورهای میزبان آوارگان سوری ادعای دروغینی مبنی بر وجود 600 هزار آواره سوری در اردوگاه هایشان مطرح کرده اند، گفت: آمار ادعایی کشورهای میزبان دروغ است و من به شما می گویم این تعداد از 200 هزار نفر تجاوز نمی کند.
الحلقی با اشاره به درخواست کمک کشورهای ترکیه، اردن و لبنان از جامعه جهانی برای تامین نیازهای آوارگان سوری، افزود: با کمال تاسف کشورهای همسایه، این آوارگان را به عنوان وسیله ای برای تجارت و جلب کمک های مادی و معنوی خود قرار داده اند.
نخست وزیر سوریه همچنین از آغاز به کار دولت برای ایجاد مراکز پناه دهی به شهروندان متضرر و آواره و تامین تمامی نیازهای زندگی برای آنها با کمک کمیساریای عالی پناهندگان خبر داد.
نخست وزیر سوریه همچنین به عبدالرحمن العطار، رئیس سازمان هلال احمر این کشور مأموریت داد که ضمن پی گیری امور شهروندان آواره سوری، زمینه بازگشت آنان به کشور را فراهم کند.
الحلقی با اشاره به آوارگانی که کارت شناسایی یا گذرنامه برای ورود به سوریه به همراه ندارند، تاکید کرد: وزارت کشور سوریه تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت و آسایش آوارگان هنگام بازگشت به کشور را اتخاذ کرده و آنها مشکلی برای ورود به سوریه ندارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها