نماينده عراقي:

عربستان اصلي ترين حامي تروريسم درجهان است

عربستان اصلي ترين حامي تروريسم درجهان است
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 13:06

بغداد (العالم) - عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق تأکید کرد، " كنفرانس بين‌المللي مبارزه با تروريسم" در پایتخت عربستان درحالی برگزار می شود که نظام سعودي از اصلي ترين حامیان تروريسم در جهان است.

"جمعه العطواني" دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با بيان اين مطلب گفت: " تصميم مسئولان سعودي براي برگزاري نشست به اصطلاح " مبارزه با تروريسم " درحالي است كه همگان از جمله استكبار جهاني مي دانند كه عربستان يكي از كشورها و حكومت هايي است كه بيشترين حمايت را در زمينه فكري، عقيدتي، سياسي و مالي از تروريست ها دارد.
میزبانی عربستان از کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در حالي است كه عراق يكي از قربانيان تروريست هاي مورد حمايت رياض است به طوري كه مقامات امنيتي عراق فقط در روز پنجم بهمن ماه ۲۵۰ تروريست تحت حمايت عربستان را دستگير كردند.
تروريست هاي عربستاني دستگير شده مأموریت داشتند در شهرهاي عراق از جمله كربلا،نجف و ديوانيه عمليات نظامي انجام دهند.
براساس اظهارات فرمانده نيروهاي عراقي، «بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود» رئيس دستگاه جاسوسي عربستان 250 ميليون دلار براي انجام عمليات تروريستي در عراق اختصاص داده است.
جمعه العطوانی در ادامه خاطرنشان کرد: تروريسم امروزي، تروريسمي تكفيري است كه بر مبناي عقيده وهابي تكفيري كه هيچ عقيده و گرايش ديني و انساني ديگري را قبول ندارد، صورت مي گيرد و بر اساس همين طرز فكر و تفكر تكفيري وهابي، تشكيلات القاعده به سرکردگی افرادی مانند زرقاوي در عراق و ديگر نقاط جهان در حال انجام عملیات تروریستی هستند.
العطواني ادامه داد: حكومت آل سعود كه از نظر سياسي و عقيدتي با تفكر وهابي اداره می شود، چطور ممكن است که بتواند با تروريسم مبارزه كند ، تروريسمي كه يكي از مبناهاي اصلي آن كه از سوي اين نظام شكل گرفته است ، كشتار افراد بدون توجه به وابستگي هاي آنان است.
وي با اشاره به حمایت مالی عربستان سعودی از تروریستها گفت: عربستان سلاح هايي را كه از غرب وارد مي كند در اختيار تروريست ها قرار مي دهد.
العطواني خاطرنشان كرد: مفهوم واقعي تروريسم از نظر رژيم سعودي با مفهوم سياسي كه كشورهاي اسلامي و عربي از مفهوم تروريسم دارند ، متفاوت است.
این نماینده عراقی تصريح كرد: مفهوم واقعي حكومت سعودي از تروريسم، از نوع تعامل عربستان با كشورها و ملت هايي كه عليه نظام هاي فاسدشان قيام كرده اند ، مشخص است.
عضو ائتلاف ملي عراق به عنوان نمونه به انقلاب مسالمت آميز مردم بحرين اشاره كرد و گفت: حكومت سعودي با ارتش اشغالگر خود به بهانه سركوب تروريست ها به مردمي حمله كرد كه به طور مسالمت آميز خواهان حقوق خود و اصلاح يا تغيير حكومت كشورشان هستند.
كنفرانس بين‌المللي مبارزه با تروريسم با همكاري سازمان ملل متحد و عربستان سعودي و با مشاركت 49 كشور در جهان روز شنبه (28بهمن) در رياض پايتخت عربستان سعودي آغاز به كار كرد.
اين كنفرانس را تركي بن محمد بن سعود قائم مقام وزارت خارجه در مناسبات چند جانبه به نيابت از سعود الفيصل وزير خارجه اين كشور افتتاح كرد.
-18-19:44
 

پربیننده ترین خبرها