چشم‌پوشی انگلیس از جرم آل‌خلیفه با پول

چشم‌پوشی انگلیس از جرم آل‌خلیفه با پول
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 14:24

یک آکادمی نظامی معروف در انگلیس پس از دریافت کمک مالی هنگفت از پادشاه بحرین ، یک سالن ورزشی را "حمد" نامگذاری کرد؛ اقدامی که به نظر کارشناسان بیانگر ادامه سیاستهای متناقض دولت انگلیس و حمایت از رژیم سرکوبگر آل‌خلیفه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "میل آن ساندی" در خبری نوشت: پس از کمک 3 میلیون پوندی رژیم آل خلیفه به آکادمی نظامی معروف "ساندهرست" انگلیس، این آکادمی نام حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین را بر یک سالن ورزشی قرار داده است.
این روزنامه افزود : سالنی که برای یادآوری یک درگیری مسلحانه در جنگ جهانی اول و کشته شدن هزاران نظامی انگلیسی و آلمانی تا پیش از این "مونس" نام داشت؛  تغییر نام خواهد داد و به نام پادشاه بحرین نامگذاری خواهد شد .
این روزنامه انگلیسی پادشاه بحرین را سرکوبگر تظاهرکنندگان بحرینی توصیف کرد و  افزود : سالن مونس از این پس سالن " ملک حمد" نامیده خواهد شد و پس از تعمیراتی که پادشاه بحرین هزینه آن را تأمین کرده، ماه آینده افتتاح می شود .
میل آن ساندی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دولت انگلیس علاوه بر تعامل دوگانه‌ با مساله بحرین، با مسائل دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به همین صورت برخورد می‌کند؛ زیرا آکادمی نظامی ساندهرست کمکی مالی دیگری به ارزش 15 میلیون پوند استرلینگ از کشور امارات برای ساخت واحدهای مسکونی جدید دریافت کرده است؛ که این امر سؤالاتی را درباره ارتباط این آکادمی آموزش افسران انگلیسی با کشورهای عربی متهم به نقض حقوق بشر در ذهن ایجاد می کند.
این روزنامه انگلیسی درباره درگیری مسلحانه مونس نوشت : درگیری مونس سال 1914 رخ داد؛ که اولین درگیری بزرگ در جریان جنگ جهانی اول بود و ارتش انگلیس در این درگیری 5 هزار نظامی آلمانی را کشت و خود یک هزار و 600 نظامی اش را از دست داد.
شخصیت های سیاسی و پارلمانی انگلیس از جمله جرمی کوربن نماینده پارلمانی حزب کارگر تغییر نام سالن مونس را محکوم کردند.
کوربن در مصاحبه با میل آن ساندی گفت : تغییر نام سالن مونس به نام پادشاهی که به طور مداوم حقوق مردم را نقض می کند و دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را می دهد ، تعجب آور است .
این روزنامه به نقل از "اندی سلوتر" دیگر نماینده پارلمانی حزب کارگر انگلیس نیز نوشت‌: تغییر نام سالن مونس بیانگر تعامل دوگانه دولت انگلیس با مساله بحرین است، کشوری که در آن رژیم حاکمش در حال ارتکاب انواع جنایتها علیه مردم است.
این روزنامه نوشت : کمک 15 میلیون پوندی امارات به آکادمی ساندهرست برای ساخت خوابگاه دانشجویان این آکادمی هزینه شد و خوابگاه به نام رئیس امارات یعنی خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شد و حمد بن محمد بن راشد المکتوم ولیعهد دبی که در این آکادمی تحصیل کرده بود ، این خوابگاه را افتتاح کرد .
عزه الزفتاوی، خبرنگار شبکه خبری العالم در لندن
 

پربیننده ترین خبرها