حقوقدان انگلیسی: عربستان حامی تروریسم است

حقوقدان انگلیسی: عربستان حامی تروریسم است
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 15:23

فعال حقوقي انگليسي عربستان را به دست داشتن در حملات تروريستي سوريه ، پاكستان ، افغانستان و بسياري ديگر از كشورهاي جهان متهم كرد و گفت : عربستان ، آمريكا و رژیم صهیونیستی از بزرگترين حامیان تروريست هاي جهان هستند.

"رندي شكسپير" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: برگزاري كنفرانس بین المللی "مبارزه با تروريسم" در عربستان خنده دار است، زيرا رژيمي اين كنفرانس را برگزار مي كند كه خودش تروريستی است به عنوان مثال يكصد مسلمان شيعه ديروز در پاكستان به دست گروه " جند الله " كشته شدند؛ گروهی که تحت حمايت مالي عربستان قرار دارد .
وي افزود : ما هر روز شاهد قتل عام مسلمانان در پاكستان ، افغانستان و سوريه به دست عناصر گروه هايی هستیم که از حمايت مالي عربستان برخوردارند.
شكسپير خاطرنشان کرد: توطئه اي در خاورميانه براي اختلاف افكني ميان پيروان مذاهب اسلامي در حال اجرا است كه عربستان سعودي پشت پرده اين توطئه قرار دارد . رژيم حاكم عربستان تمامیت خواه و بی قانون است که به دموكراسي ايمان ندارد و ضد آزادي انديشه است.
شکسپیر تصريح كرد: در عربستان هيچگونه آزادي وجود ندارد و مسئولان اين كشور با هر نوع تحول دموكراتيك مخالفت کرده و آن را تروريسم مي نامند؛ اين در حالي است كه همه توطئه هایي كه در خاورميانه اجرا مي شود، ريشه در عربستان دارد.
این فعال حقوقي انگليسي گفت: عربستان ، بحرين را اشغال كرده است و حافظ منافع آمريكا و رژیم "اسرائيل" است و همچنان به اقدامات غيردموكراتيك خود ادامه مي دهد.
شكسپير تأکید کرد: هدف رژيم عربستان از ميزباني كنفرانس مبارزه با تروريسم اين است كه خود را مدافع حقوق و آزاديها جلوه دهد؛ ولي واقعيت اين است كه رژيم آل سعود حامي تروريسم است و از همه گروه هاي مسلح فعال در منطقه خاورميانه حمايت مالي مي كند.
وي عربستان را به تلاش براي گسترش وهابيت و سلفيت تكفيري در بسياري از كشورها متهم كرد و گفت: آمريكا ، عربستان و رژیم "اسرائيل" از تروريست هاي بزرگ جهان و عاملان حملات 11 سپتامبر 2001 هستند و همه جهانيان اين موضوع را به خوبي مي دانند و فريب اخبار دروغ را نخواهند خورد.
كنفرانس بين‌المللي مبارزه با تروريسم با همكاري سازمان ملل متحد و عربستان سعودي و با مشاركت 49 كشور در جهان روز شنبه (28بهمن) در رياض پايتخت عربستان سعودي آغاز به كار كرد.
اين كنفرانس را تركي بن محمد بن سعود قائم مقام وزارت خارجه در مناسبات چند جانبه به نيابت از سعود الفيصل وزير خارجه اين كشور افتتاح كرد.
FF-18-19:48
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها