تکرارسریال ادعای دستگیری گروه تروریستی دربحرین

تکرارسریال ادعای دستگیری گروه تروریستی دربحرین
دوشنبه 30 بهمن 1391 - 23:18

العالم - طرح ادعای دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در بحرین از سوی مقام های رژیم آل خلیفه ، باردیگر خشم مردم این کشور را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، رژیم بحرین این بار نیز ادعا کرد که اعضای یک گروه تروریستی متشکل از هشت بحرینی که در حال تردد بین ایران، لبنان و عراق بوده اند، را دستگیر کرده است.
روزنامه السفیرچاپ لبنان در سرمقاله امروز خود نوشت: درحالی که انتظار می رفت با برگزاری جلسات گفت وگو بین رژیم و انقلابیون خیابان های بحرین اندکی آرام تر شود، با طرح این ادعا از سوی رژیم آل خلیفه اوضاع روبه ناآرامی بیشتر رفت.
این روزنامه نوشت: وزارت کشور بحرین نیز سعی کرد که با تظاهر به خویشتنداری از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری و اعلام کند که این پرونده در دست تحقیق است؛ اما دیری نپایید که اسامی این هشت نفر در همه جا منتشر شد و وزارت کشور بحرین ادعا کرد که این افراد متهم به اقدامات تروریستی در حال رفت و آمد بین لبنان، ایران و عراق بوده اند و چند هفته است که بازداشت شده اند.
راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشورگفت: دستگاه های امنیتی با همکاری یکی از کشورهای برادر، گروه تروریستی متشکل از 8 نفر از افراد بحرینی را دستگیر کرده اند.
براساس ادعای وزیر، اعضای این گروه در خارج از بحرین آموزش استفاده از سلاح و مواد منفجره را دیده و مبالغی پول نیز دریافت کرده اند.
"علی السماهیجی" وکیل بحرینی، یکی از این متهمان است که حدود یک ماه پیش در بحرین بازداشت شد و به گفته خانواده اش برای اعتراف به اتهام های مزبور به شدت شکنجه شده است.
هیثم الحداد (35ساله) دیگر متهم این پرونده ، فردی است که با آغاز اعتراض هاو ورشکستگی مالی به عمان رفت و در آنجا بازداشت و به بحرین بازگردانده شد.
برادر الحداد در گفتگو با السفیر اظهار داشت: برادرش سه هفته پیش بازداشت شد و ده روز پس از انتقال به بحرین توانستیم در زندان المطار با او ملاقات کنیم.
وی با اشاره به ا ینکه برادرش همه اتهامهای مطرح شده علیه خود را رد می کند ، گفت:" اینک دو هفته از آخرین دیدارمان با او می گذرد و از او بی خبریم و حتی نمی دانیم  کی محاکمه می شود.
خاطرنشان می شود که هیثم الحداد به تازگی برای احیاء مراسم اربعین به عراق سفر کرده بود.
وی می گوید برادرش در صفحه خود در فیسبوک مطلب می نوشت و تصاویری منتشر می کرد؛ اما هیچکار محرمانه یا اطلاعاتی انجام نمی داد.وی پیشتر به ایران نیز سفر کرد اما سفر او به ایران مانند میلیون ها نفر دیگر با هدف زیارت اماکن مقدس شیعه بود.
عبدالنبی سلمان دبیرکل جمعیت تریبون دموکراتیک مترقی بحرین در خصوص ادعای اخیر وزارت کشور بحرین گفت:" ما درباره جزئیات این باند تروریستی که وزارت کشور ادعا می کند چیزی نمی دانیم و مقامهای بحرین ما را به شنیدن این اخبار عادت داده اند.
وی تصریح کرد که وزارت کشور همواره از این قبیل اخبار به وفور اعلام و ادعا می کند که پرونده آن در دست بررسی است و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود و بعید است این اخبار صحت داشته باشد.
خاطرنشان می شود که اعلام خبر بازداشت باند تروریستی در بحرین تازگی ندارد و بویژه در دو سال اخیر و از زمان آغاز انقلاب مردمی در این کشور، مراجع امنیتی بحرین برای مهار اعتراض ها بارها چنین خبرهایی را اعلام کرده اند .

پربیننده ترین خبرها