چهار متهم به بمب‌گذاری در پاکستان کشته شدند

چهار متهم به بمب‌گذاری در پاکستان کشته شدند
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 18:12

نیروهای امنیتی پاکستان از کشته شدن چهار نفر مظنون به خشونت‌های فرقه‌ای و دستگیری هفت تن دیگر توسط پلیس این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پلیس پاکستان امروز سه شنبه، در یک عملیات ٤ نفر که مظنون به شرکت در انفجار روز شنبه شهر کویته پاکستان بودند را کشته و ٧ تن دیگر را دستگیر کرده است. احتمال می رود که این افراد جزو سازمان دهندگان اصلی انفجار روز شنبه باشند که به کشته شدن ٨٩ شیعه و زخمی شدن بیش از ١٦٠ نفر منتهی شده است.
این عملیات در حومه شهر کویته و ساعاتی پیش از ورود مقامات پاکستانی به این شهر برای بررسی قضیه انفجار خونین روز شنبه صورت گرفته است.
به گزارش فرانس پرس، اکبر حسین دورانی، مسئول روابط خارجه ایالت بلوچستان گفته است که در میان افراد کشته شده در انفجار روز شنبه، نام شخصیت‌های مهمی از جمله یک قاضی شیعه و سه مأمور بلندپایه پلیس پاکستان وجود دارد.
گفتنی است انفجار روز شنبه گذشته که در بازاری در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان صورت گرفت، دومین حمله بزرگ به این شکل در سال ٢٠١٣ محسوب می شود که مسئولیت آن را نیز یک گروه تندروی سنی به نام لشکر جنگوی به عهده گرفته است.
پس از این انفجار، قوم هزاره پاکستان در اعتراض به این کشتار، مانع دفن اجساد قربانیان شدند.
بمب گذاری پیشین این گروه در همین شهر، حدود ٩٠ کشته برجای گذاشته بود.
در دو ماه نخست سال جاری میلادی حدود ٢٠٠ نفر در این خشونت ها کشته شده‌اند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها