وزیر سوری: مردم راه حل غیر سیاسی را برنمی تابند

وزیر سوری: مردم راه حل غیر سیاسی را برنمی تابند
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 15:26

دمشق (العالم) ـ معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه اولویت مردم سوریه راه حل سیاسی است، عدم پذیرش این راه حل از سوی مخالفان را به منزله دست داشتن آنها در افزایش تنش و تقویت نقش مخالفان خارج نشین عنوان کرد.

خلف المفتاح، شامگاه سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در صورتی که از هر شهروند سوری درباره اولویت های راه حل بحران سوریه سؤال کنیم، مساله توقف خشونت ها، بازگشت امنیت و ثبات و بازگشت آوارگان به خانه ها و مناطقشان را مطرح خواهد کرد.
وی افزود: بر همین اساس برنامه ارائه شده از سوی بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حل بحران این کشور، یک دیدگاه کامل در این زمینه و برخاسته از اولویت های شهروندان سوریه است.
المفتاح با اشاره به اختلافات داخلی مخالفان اظهار داشت: مخالفان به دو گروه اصلی مخالفان داخلی و خارج نشین تقسیم می شوند که شماری از مخالفان داخلی به گفتگو با نظام می پردازند. اما گروه دیگری از آنها همچنان منتظر تحولاتی در فضای استراتژیک بین المللی هستند. این در حالی است که مخالفان خارج نشین کاملا وابسته به بیگانگان هستند.
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: مخالفان هنوز در زمینه راه حل سیاسی تصمیم نهایی نگرفته اند و همچنان به تغییرات در صحنه بین الملل یا در صحنه رویارویی امید بسته اند تا بدین وسیله به برگه های جدیدی دست یابند.
المفتاح اظهار داشت: به همین دلیل باید درباره ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی تصمیم قطعی اتخاذ شود و کاملا بر وضعیت داخلی کشور اتکا و راه بر دخالت های خارجی بسته شود.
وی خاطرنشان کرد: کاملا واضح است که معارضان داخل مخالف راه حل سیاسی هستند؛ زیرا در حقیقت آنها مخالف گفت وگو با نظام و طرفدار مذاکره بر سر قدرت هستند.
المفتاح تأکید کرد: برنامه سیاسی ارائه شده از سوی بشار اسد، راهکاری دمکراتیک برای ایجاد نظام سیاسی جدیدی در سوریه است که به روی کار آمدن نظام سوم جمهوری برخاسته از آرای مردم خواهد بود. اما مخالفان با رد این راهکار در حقیقت مخالفت خودشان با روند دمکراتیک را اعلام می نمایند.
این مقام سوری افزود: مخالفت معارضان داخلی با گفتگو با نظام، به معنی دست داشتن آنها در تنش و در نتیجه تقویت نقش و جایگاه مخالفان خارج نشین است.
المفتاح درباره اقدام اتحادیه اروپا در زمینه تمدید تحریم سوریه اظهار داشت: ادعای اروپایی ها درباره ارائه نکردن کمک تسلیحاتی به مخالفان دروغ است. زیرا کشورهای اروپایی از یک طرف اقدام به مسلح کردن مخالفان می نمایند، و از سوی دیگر محصولات و فعالیتهای اقتصادی سوریه را تحریم می کنند.
fz-19-22:12

پربیننده ترین خبرها