هیئت اردنی چگونه به دیدار اسد رفتند

هیئت اردنی چگونه به دیدار اسد رفتند
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 18:12

بر خلاف عادت مرسوم در مراسم تشریفات کاخ های حکام عرب، اعضای هیئت اردنی که با تازگی به دمشق سفر کرده اند، به صورت مستقیم و بدون واسطه و نشستن در سالن انتظار با شخص اول سوریه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سادگی باور نکردنی مراسم تشریفات در کاخ ریاست جمهوری سوریه، اعضای این هیئت اردنی را که "سمیح خریس" دبیر انجمن صنفی وکلای مدافع اردنی ریاست آن را به عهده داشت، غافلگیر کرد و موجی از اعتراض در امان پایتخت اردن به دنبال داشت.
به عقیده فعالان اردنی هوادار بشار اسد، اتخاذ تدابیر بسیار ساده برای دیدار این هیئت اردنی با بشار دلیلی آشکار بر آرامش و امنیتی است که رئیس جمهور و اطرافیان وی در سایه آن زندگی می کنند.
همه ی اعضای هیئت اردنی در حاشیه دیدار با بشار اسد و در گفت وگوهای مطبوهاتی پس از این دیدار، تقریبا روایتی متحد درباره شرایط لوجستیکی دیدار با بشار اسد  ارائه کردند.
خاطرنشان می شود که هیئت اردنی بر خلاف انتظار به محض ورود به سالن ملاقات، با بشار اسد روبرو شدند. وی بدون واسطه و تشریفات پروتوکلی با تک تک آنها دست داد و برخلاف عادت مرسوم در این دیدارها تنها چند نیروی امنیتی و نظامی در آنجا حضور داشتند.
به نظر هیئت اردنی، بشار اسد کاملا آرام بود و تدابیر امنیتی چندان قابل لمس نبود و اثری از پیچیدگی و آشفتگی در تدابیر امنیتی برای این دیدار دیده نمی شد اما با این وجود این همه سادگی، حتی برخی از اعضای این هیئت که فارغ التحصیل دانشگاه های دمشق هستند نیز نتوانستند کاخ کوچک و مجهول الهویه ای را که بشار در آن با آنها دیدار کرد، شناسایی کنند.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها