شعله ورشدن بحران میان سلفی ها و اخوان مصر

شعله ورشدن بحران میان سلفی ها و اخوان مصر
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 20:19

مصر(العالم)- تصمیم رییس جمهور مصر درخصوص برکناری "خالد علم الدین" از مشاورانش که وابسته به جریان سلفی و عضو حزب النور مصر است، آتش بحران میان حزب سلفی النور و حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین) را شعله ور کرد.

سلفی ها برکناری اعضای حزب النور از پست مشاوره رییس جمهوری مصر را تصمیمی سیاسی می دانند و تحلیلگران معتقدند که این اقدام به مثابه نوعی اختلاف در دیدگاه ها میان این دو گروه بوده و اختلافی واقعی میان این دو حزب مصری وجود ندارد.
"عبدالمعطی زکی" از رهبران حزب آزادی و عدالت در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: اختلافی میان دو حزب آزادی و عدالت و النور وجود ندارد و فقط اختلاف در دیدگاه ها است، البته حزب النور حزب آزادی و عدالت را فاقد تجربه سیاسی می داند لذا پیشنهاداتی مانند تشکیل دولت نجات ملی را مطرح کرده که زمان آن مناسب نیست.
"مهدی عاکف" رهبر سابق جماعت اخوان المسلمین نیز این بحران را ساختگی دانسته و برخی طرف ها را به فتنه انگیزی میان این دو جریان متهم کرده است.    
"جمال صابر" رییس حزب سلفی الانصار نیز معتقد است: برخی برای ایجاد مشکل و بحران میان اخوان المسلمین و سلفی ها که اخیرا متحد شده بودند، می کوشند چون این اتحاد نشانه قدرت بازدارندگی شان بود. 
در این میان، جریان های اسلام گرای مصر از این دو حزب خواسته اند که اختلافاتشان را کنار گذاشته و با گفت وگو آن را حل کنند تا با مصالحه، فرصت اختلاف افکنی را از دشمنان بگیرند به ویژه که انتخابات مجلس مصر در راه است.
منابع ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرده اند که محمد مرسی، علم الدین را پس از دریافت گزارش هایی درباره سوء استفاده وی از قدرت و مخالفت حزبش با عملکرد رییس جمهور و اخوان المسلمین از این پست برکنار کرده است. 
2/20- tok
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها