با هماهنگی با رژیم صهیونیستی صورت می گیرد

تدارک ارتش مصر برای پاکسازی صحرای سینا

تدارک ارتش مصر برای پاکسازی صحرای سینا
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 22:44

خبرگزاری "الشرق الاوسط" مصر به نقل از منابع امنیتی و نظامی مصر اعلام کرد که ارتش این کشور با توجه به گستردگی عملیات پاکسازی صحرای سینا از وجود تروریست ها، به زودی توان تجهیزاتی خود را توسعه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع وابسته به نیروهای حافظ صلح مستقر در صحرای سینا اعلام کردند که تعداد زیادی تانک و خودروی زرهی پیشرفته ارتش مصر در حال عبور از کانال سوئز به منظور استقرار در مناطق مرکزی و شمال صحرای سینا هستند.
این منابع خاطرنشان کردند که فرماندهان نظامی و امنیتی مصر به هیئت امنیتی عالی رتبه صهیونیستی که هفته گذشته به قاهره سفر کرده بود، اعلام کردند که ارتش مصر دو تیپ زرهی، یک تیپ پیاده نظام و نیروهای ویژه در این منطقه مستقر خواهد کرد تا عملیات پاکسازی سینا از عناصر القاعده، جهادی ها و شبکه های امداد رسانی به تروریست ها - یا همان گروه های مقاومت اسلامی در غزه - را، تکمیل کند.
خاطرنشان می شود که عناصر تروریستی مستقر در صحرای سینا رمضان سال گذشته 16 تن از نیروهای ارتش مصر را به قتل رساندند. این در حالی است که دولت اسلامگرای حاکم بر مصر برای خوشایند صهیونیست ها به تازگی آب فاضلاب را در تونل های ایجاد شده میان مصر و غزه روانه کرده است.
ارتش مصر بر اساس پیمان کمپ دیوید نمی تواند نیروی نظامی ارتشی در صحرای سینا داشته باشد و تا پیش از این تنها 1500 نیروی پلیس مجهز به سلاح های سبک و نیمه سنگین در این منطقه مستقر بودند که برای کنترل صحرای بزرگ سینا - سه برابر فلسطین اشغالی و با مساحت بیش از 60هزار کیلومتر مربع - کافی نبود و همین امر باعث تبدیل شدن این منطقه به بهشت قاچاقچیان مواد مخدر و سلاح شده بود.
 
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها