مدیرکل باشگاه اسیر فلسطینی:

همه اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کردند

همه اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کردند
چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 23:14

العالم - مدیرکل باشگاه اسیر فلسطینی با تاکید بر این که اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به 800 نفر محدود نمی شود، گفت: تمامی اسیران فلسطینی در بیدادگاه های این رژیم اعتصاب غذا کرده اند.

"عبدالعال العنانی" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با تاکید بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آزادسازی اسیران فلسطینی یا محاکمه آنان، گفت: اسیران فلسطینی نمی توانند در قبال اعتصاب غذای همراهان خود که دلیرانه با شکم های خالی به مبارزه با دشمن اشغالگر رفته اند، تماشاگر باشند و این نشان می دهد که اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، به معنی واقعی کلمه  "اعضای یک پیکرند" و همگی اعتصاب غذا کرده اند.
وی تاکید کرد: بر اساس اعلام منابع پزشکی رژیم صهیونیستی، حال اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، به شدت وخیم است و برخی از آنان در معرض سکته های ناگهانی قرار گرفته و هر آن احتمال مرگ آنان وجود دارد.
العنانی با اشاره به رسیدگی به پرونده "سامر العیساوی" (اسیر فلسطینی) که چندین ماه است دست به اعصاب غذا زده و پرونده وی از سوی صهیونیست ها به دادگاه ارسال و درخواست آزادی برای وی شده است، گفت: این اقدام، حرکت و نمایشی مسخره از سوی صهیونیست هاست و تصمیم گیری در این زمینه کاملاً سیاسی بوده و دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، در این زمینه از شاباک دستور می گیرد.
وی محکومیت های صادره از سوی سازمان های بین المللی نظیر سازمان عفو بین الملل، اتحادیه اروپا و دیگر شخصیت ها به ویژه "کاترین اشتون" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را یادآور و تصریح کرد: هر چند این گونه موضع گیری ها دیرهنگام صورت گرفت اما می تواند به عنوان اهرم فشاری بر رژیم صهیونیستی و ساز وکاری برای رسوا کردن اقدامات این رژیم به کار گرفته شود.
مدیرکل باشگاه اسیر فلسطینی افزود: مساله اسیران، دیگر یک مساله صرفا فلسطینی نیست، اکنون این ماجرا به گوش تمام جهانیان رسیده و این مساله حقوق بشری به موضوع بسیاری از کنفرانس های بین المللی تبدیل شده است.
العنانی در پایان رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه عواقب و پیامدهای ادامه اعصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم دانست و تظاهراتی که فلسطینیان در اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی برگزار می شود را به مثابه گوی آتش دانست که هیچ کس نمی تواند حدس بزند به کجا خواهد رسید.
2/20
26
 

پربیننده ترین خبرها