مصر به سوی بن بست سیاسی

مصر به سوی بن بست سیاسی
پنج‌شنبه 3 اسفند 1391 - 14:10

العالم، قاهره - درحالی که پیش شرط های جبهه نجات مصر برای حل بحران، عملا امکان دسترسی به توافق بین مخالفان و دولت را از بین برده است،جوانان انقلابی این کشور نیز اعلام کردند جبهه نجات دیگر نماینده آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبران جبهه مخالف نجات مصراعلام کردند تا زمانی که نهاد ریاست جمهوری تضمین های لازم برای جدی بودن مذاکرات ندهد و همه گروه ها به نتایج آن پایبند نباشند، به دعوت برای شرکت درمذاکرات پاسخ مثبت نمی ده.
در شرایطی که دولت جبهه نجات را به بحران آفرینی و تظاهرات خشونت آمیز متهم کرده است ، ناظران پیش بینی می کنند تنش میان جبهه نجات و نهاد ریاست جمهوری بدون کسب هیچ نتیجه مثبتی همچنان ادامه خواهد داشت.
" ابراهیم عبدالوهاب " عضو جبهه نجات ملی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: در ابتدا باید اعلامیه مستبدانه قانون اساسی از بین برود و سپس دولت برکنار شده و دولتی با صلاحیت حل مشکلات بر سر کار آید؛ همچنین باید کمیته ای قضایی برای تحقیق درباره مسببان کشته شده های اخیر تشکیل شود.
وی، افزود: جبهه نجات اصرار دارد برای تحقق این خواسته ها به راه خود ادامه دهد.
ناظران معتقدند جبهه نجات، با توجه به اینکه نماینده طیف سیاسی خاصی از مصر است شاید تنشهای میان این جبهه و نهاد ریاست جمهوری به نافرمانی مدنی گسترده منتهی شود.
"سوسن ابو حسین " معاون سردبیر مجله اکتبر نیز به خبرنگار العالم،گفت :اقدامات دولت نمی تواند حتی یک درصد از مشکلات مصر را حل کند؛ فساد زیاد شده و در راس همه مشکلات قرار دارد.
ابو حسین با اشاره به فراخوان نافرمانی مدنی گسترده در همه استانهای مصر، افزود: حتی اگر حزب آزادی و عدالت با شرایط جبهه نجات موافقت کند، وضعیت از این بهتر نخواهد شد.
از سوی دیگر در میان تشدید تنش ها میان جبهه نجات و دولت مصر، جوانان انقلابی مصر نیز دریک  کنفرانس مطبوعاتی از قطع همکاری با جبهه نجات خبر داده و اعلام کردند که این جبهه دیگر نماینده جوانان انقلابی نیستند.
"عصام الشریف " مسئول هماهنگی "جبهه آزاد تغییرات مسالمت آمیز" نیز، گفت: محاسبات سیاسی آنها نمی تواند اولویت اول و آخر ما باشد ما به دنبال کامل کردن اهداف انقلاب مصر هستیم .
شریف افزود:مردم باید از انقلابیون جانبداری کنند و برای کامل کردن اهداف انقلاب به خیابانها بیایند.
20-20:40
 

پربیننده ترین خبرها