جنایتکار جنگی در جولان به دنبال نفت می گردد

جنایتکار جنگی در جولان به دنبال نفت می گردد
جمعه 4 اسفند 1391 - 10:23

العالم - یک شرکت آمریکایی-صهیونیستی در آستانه سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی، عملیات غارت نفت سوریه را آغاز کرده است. نکتۀ قابل توجه این که رئیس شرکت مذکور، به ارتکاب جنایت جنگی در غزه متهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، رژیم صهیونیستی مجوز حفاری برای اکتشاف نفت در بلندی های اشغالی جولان را به یک شرکت آمریکایی اعطا کرده است.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 با حمله به سوریه، بلندی های جولان را اشغال کرد و چندی بعد در سایه سکوت مجامع و سازمانهای بین المللی، جولان را به دیگر سرزمین های اشغالی ملحق کرد و در این منطقه  چندین شهرک برای اسکان صهیونیست ها ساخت.
این رژیم 20 سال پیش هم تلاش داشت تا عملیات اکتشاف نفت در بلندی های جولان را آغاز کند، اما فشارهای بین المللی و منطقه ای، مانع آغاز حفاری ها شد.
رژیم اشغالگر در حالی برای اکتشاف نفت در این بلندی ها مجوز صادر کرده که از نظر سازمان ها و مجامع بین المللی، جولان متعلق به سوریه است و "اشغال شده" به شمار می آید.
صهیونیست ها از سال 1967 تاكنون حدود 1200 كيلومتر مربع از بلندي هاي جولان را اشغال و در تصميمي كه با مخالفت جامعه جهاني همراه شده است، در سال 1981 آن را بخشی از سرزمين هاي خود اعلام كردند.
مجوز عمليات اكتشاف نفت به شركت اسرائيلي- آمريكايي "جنی" اعطا شده است.
رئیس شرکت " جنی انرژی اینترنشنال"، یک ژنرال بازنشستۀ ارتش اسرائیل به نام "ایفی ایتام"  است که پیش از این وزیر مسکن کابینه رژیم صهیونیستی از حزب لیکود بود. وی پیش از وزارت هم سال ها نماینده پارلمان اسرائیل بود و بارها خواستار پاکسازی سرزمین های اشغالی از حضور "اعراب" شده بود.
ایتام در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز در مورد آینده صلح با فلسطین این چنین گفته است: " در نهایت مجبوریم همه آنها را بکشیم".
وی یکبار نیز به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه تحت بازجویی قرار گرفته است. نظامیان تحت امر وی اعتراف کرده اند که ایتام دستور داده بود تا استخوان های فلسطینی ها را خرد کنند. وی پس از این که یکی از فلسطینی های بازداشت شده به علت شدت جراحات پس از ضرب و شتم جان داد، از سوی ارتش اسرائیل توبیخ شد.
اما شرکت "جنی انرژی اینترنشنال" از نظر سیاسی به افرادی فراتر از ایتام متصل است. "دیک چنی" معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا که فعالیت های اقتصادی فراوانی دارد و همچنین "روبرت مورداخ" یهودی الاصل و غول رسانه ای مشهور، از اعضای ارشد "هیئت مشاوران راهبردی ویژه" این شرکت هستند.
این هیئت مشاوران را چندین عضو سرشناس دیگر نیز همراهی می کند.
کارشناسان نفتی این شرکت معتقدند که در زیر خاک بلندی های جولان، منابع قابل توجه نفت وجود دارد. رژیم صهیونیستی در مرحله اول، مجوز اکتشاف در 400 کیلومتر مربع از خاک سوریه را به صورت انحصاری به شرکت جنی داده است؛ اقدامی که به زودی تنشی بزرگ را رقم خواهد زد.
صهیونیست ها در حالی تلاش برای غارت منابع نفتی سوریه را آغاز کرده اند که با اتهام مشابهی از سوی لبنان و قبرس و مصر، مبنی بر سرقت منابع عظیم گاز در بستر دریای مدیترانه روبرو است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها