کارشناس مصری:

اخوان المسلمين، عمق بحران مصر را درک نمی کند

اخوان المسلمين، عمق بحران مصر را درک نمی کند
جمعه 4 اسفند 1391 - 11:18

العالم، لندن ـ يك كارشناس مصري با تاکید بر این که اخوان المسلمین حاکم بر مصر خطرات و مشکلات موجود را درک نمی کند، خواستار برکناری دولت فعلی شد.

"يسري حسين" نويسنده و تحليلگر سياسي مصري به شبكه خبري العالم گفت: همان اتهاماتي را كه حزب ملي حاكم در دوران حسني مبارك -رييس جمهور مخلوع پیشین- به مخالفان از جمله اخوان المسلمین وارد مي كرد، اينك اخوان المسلمين علیه مخالفانش مطرح می کند.
وی افزود: فراخوان نافرمانی مدنی در مصر، نشان دهنده اعتراض مردم و ناتوانی حکومت در تامین خواسته های ملت است. مخالفان خواستار برکناری دولت و مذاکرات سیاسی احزاب برای حل بحران هستند، اما دولت سکوت اختیار کرده است.
تحلیلگر سیاسی مصر، ناتوانی اخوان المسلمین از درک خطرات و مشکلات کشور با توجه به سابقه فعالیت های سیاسی این گروه را دور از انتظار خواند و برکناری حکومت در وضعیت فعلی را به دلیل ناتوانی در مدیریت کشور، خواسته ای قانونی دانست.
حسین با اشاره به این که از زمان اشغالگری انگلیسی ها در مصر تاکنون، موضوع نافرمانی مدنی مطرح نشده بود، گفت: مطرح شدن چنین خواسته ای در شرایط کنونی نشان می دهد که کشور دچار اشغال داخلی شده است.
تحلیلگر سیاسی مصری، افزود: حسنی مبارک مخالفانش را مزدور و اجیر خطاب می کرد و اکنون اخوان المسلمین نیز همین اظهارات را بر زبان می رانند؛ از این رو به دلیل التهاب شرایط کشور، مردم درخواست مخالفان برای نافرمانی مدنی را اجابت خواهند کرد.
یسری حسین ادامه داد: محمد مرسی رئیس جمهور مصر برنامه سیاسی مشخصی برای برخورد با چالش ها و مشکلات ندارد و نوعی برخورد مرتجعانه در فهم و درک خواسته های مردم به چشم می خورد.
گفتنی است، با شدت گرفتن اعتراضات مردمی از زمان دومین سالگرد انقلاب مصر و تشدید اختلافات سیاسی در کشور، جبهه نجات ملی مصر (از مهمترین گروه های مخالف دولت مرسی) خواستار برکناری دولت شده است. از سوی دیگر جماعت اخوان المسلمین حاکم بر دولت، مخالفان را به تنش آفرینی و اقدامات خشونت طلبانه متهم می کند.
با افزایش اختلافات و کشیده شدن اوضاع به سوی نوعی بن بست سیاسی، فراخوان نافرمانی مدنی و اعتراضات در مصر شدت گرفته است.
مخالفان مصری اعلام کردند امروز جمعه تظاهرات گسترده ضد دولتی برگزار خواهند کرد و این تظاهرات، اولین گام اجرای نافرمانی مدنی در مصر خواهد بود.
17:39
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها