سرکوب وحشیانه سالگرد شهید بحرینی

سرکوب وحشیانه سالگرد شهید بحرینی
جمعه 4 اسفند 1391 - 17:43

العالم، بحرین - نیروهای امنیتی آل خلیفه با گاز اشک آور به مراسم سالگرد شهید عبدالرضا بو حمید حمله کرده و معترضان را متفرق کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعيت وفاق اسلامي بحرین با صدور بیانیه ای حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به مراسم سالگرد شهید بحرینی را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به دیکتاتوری و برقراری دموکراسی در کشور شد.
عصر روز پنجشنبه جمعی از انقلابیون بحرین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهيد عبدالرضا بوحميد در منطقه المالكيه تجمع کردند.
عبدالرضا بو حمید دو سال پيش در يك تظاهرات مسالمت آميز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید.
جمعیت وفاق در این بیانیه آورده است: با وجود مسالمت آميز بودن اين تجمع، نيروهاي رژيم آل خلیفه با خشونت بسيار به حاضران حمله کردند و با پرتاب گازهای سمی جمعیت را متفرق کردند؛ به این ترتیب رژیم آل خلیفه بار ديگر رفتار سركوبگرانه و خارج از چارچوب قانون و انسانيت خود را به نمايش گذاشت.
جمعيت اسلامي وفاق اين اقدام را تداوم ناديده گرفتن حقوق شهروندان از طريق اعمال به زور، خشونت و آتش گشودن به سوی غیر نظامیان ارزيابي كرد.
شهید عبدالرضا بوحمید پس از حضور در مراسم ختم شهید "علی مشیمع" با معترضان به سوی میدان اللؤلؤه همراه شد؛ وی که در جلوی صفوف معترضان حرکت می کرد از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
در مراسم سالگرد این شهید بحرینی، مردم شعار می دادند:" با روح و خون خود از بحرين دفاع مي كنيم" و "اين جنگ ميان شيعه و سني نيست... ملت آزادي مي خواهند".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها