ارتش فرانسه 15 شورشی را در مالی از پای در آورد

ارتش فرانسه 15 شورشی را در مالی از پای در آورد
جمعه 4 اسفند 1391 - 18:09

درگيري ارتش فرانسه با گروه هاي شورشي در مالي، 15كشته از شورشيان و 2 زخمي از نيروهاي ارتش فرانسه به جا گذاشت و در درگيري هاي روز پنج شنبه در شهر گائو، نيز چهار تن از سربازان ماليايي زخمي شدند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، فرماندهي عالي ارتش فرانسه بر روي پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد كه نيروهاي ارتش مالي با حمايت نيروهاي واكنش سريع فرانسه و پشتيباني دو بالگرد غزال 15 تروريست را در گائو از پاي در آوردند.
گروه هاي شورشي، پيش از اين توانسته بودند به مدت محدودي كاخ دادگستري و شهرداري گائو را در درگيري هاي روز پنج شنبه به تصرف خود در آورند اما نيروهاي ماليايي با پشتيباني ارتش فرانسه آنها را بيرون راندند.
از سوي ديگر ده ها تن از عرب هاي ماليايي، پنج شنبه شب با تظاهرات در نواكشوت، تجاوزات نظاميان ماليايي بر ضد شماري از عرب هاي شمال مالي در مجاورت موريتاني را محكوم كردند.
تظاهر كنندگان به دعوت جنبش "فرياد استغاثه" در مقابل مقر توسعه سازمان ملل در پايتخت موريتاني گرد آمدند و سازمان ملل و ديگر سازمان هاي بين المللي را به دخالت براي متوقف كردن "جنايت هاي وحشيانه " ضد اعراب شمال مالي فراخواندند.
جنبش "فرياد استغاثه" از ارتكاب جنايت هاي فجيع بر ضد ماليايي هاي غير سياه پوست به ويژه عرب ها در شمال مالي خبر داد و ارتش مالي را مسئول اين جنايت ها دانست.
از ابتداي درگيري هاي مسلحانه در مالي كه در اوائل سال گذشته ميان دولت و مخالفان درگرفته است، تاكنون صدها هزار ماليايي از كشور گريخته و به موريتاني پناه برده اند.
"جان ايو لودريان " وزير دفاع فرانسه پيش از اين اعلام كرده بود كه ارتش مالي با حمايت نظامیان فرانسه گروه هاي شورشي كه شهر گائو را اشغال كرده بودند، از اين شهر بيرون راندند.
در اين ميان فرمانده نيروهاي آفريقايي تصريح كرد كه نظامیان فرانسوي و آفريقايي به دنبال تعقيب گروه هاي شورشي و نابود كردن آنها هستند، نه محاصره يا دستگيري آنها.
26
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها