عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد بحرین:

امیدی به گفت وگو با آل خلیفه نیست

امیدی به گفت وگو با آل خلیفه نیست
جمعه 4 اسفند 1391 - 23:08

العالم - عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد بحرین با تاکید بر تلاش رژیم برای سنگ اندازی در روند گفت و گوها، تصریح کرد که در شرایط کنونی چندان امیدی به روند گفت وگو نیست.

"ابراهیم کمال الدین" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: هدف مردم بحرین از اعتراضات مسالمت آمیز آن است که با ایجاد تغییر در نظام حاکمیتی کشور، مردم را تبدیل به منشا قدرت کنند و زمینه مشارکت مردمی در تصمیم گیری سیاسی کشور را فراهم آورند.
عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد درباره گفت وگوی فراگیر با رژیم آل خلیفه با اشاره به اینکه مسائل اساسی هنوز مطرح نشده و رژیم در تلاش برای سنگ اندازی در روند مذاکرات است، خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه سعی می کند از همه تعهدات بین المللی شانه خالی کند.
کمال الدین، تاکید کرد: جمعیت های سیاسی تلاش می کنند گفت و گوها به نتیجه برسد و بتوانند در حد جانفشانی های مردم بحرین ظاهر شوند.
وی با بیان این که رویکرد جمعیت های سیاسی در بحرین مسالمت جویانه بوده و بر حفظ روند مسالمت آمیز آن اصرار دارند، بیان داشت: رژیم بر سیاست پلیسی خود در برخورد با مردم و مخالفان پافشاری می کند و نتیجه این سیاست کشته و زخمی شدن روزانه ده ها شهروند بحرینی است.
عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد، مطالبات اساسی مردم را تغییر قانون اساسی و مشارکت در حاکمیت از طریق برگزیدن دولتی منتخب از طریق صندوق های رای و انتخاباتی عادلانه و منصفانه برشمرد و گفت: مساله اعطای تابعیت بحرینی به بیگانگان، زمین های غصب شده و فساد شایع در کشور همگی مسائلی جدی هستند که باید حل شوند تا مصیبت های مردم بحرین پایان یابد.
وی خواستار حضور ولیعهد بر سر میز مذاکره شد و گفت: همان طور که در گفت و گوی نخستین، ولیعهد حضور داشت، انتظار داریم در این گفت و گو نیز وی حاضر باشد، زیرا گفت و گو با هر میانجی گری دیگری بی فایده خواهد بود.
ابراهیم کمال الدین در پایان استعفای فوری دولت، واگذاری اداره کشور به کابینه انتقالی سالم، زمینه سازی اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی، برگزاری گفت و گوهای جدی را خواستار شد و گفت: در شرایط کنونی چندان امیدی به روند گفت و گو نیست.
22-13:40
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها