دیدار رئیس باشگاه بارسلونا و پرز با موافقت امیر قطر

دیدار رئیس باشگاه بارسلونا و پرز  با موافقت امیر قطر
شنبه 5 اسفند 1391 - 10:44

هیأتی از باشگاه بارسلونای اسپانیا پس از کسب موافقت امیر قطر به اراضی اشغالی فلسطین رفت و با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" نوشت، که به احتمال فراوان، مؤسسه سرمایه گذاری قطر به عنوان حامی مالی باشگاه بارسلونا، در پس پرده حضور هیأت باشگاه مذکور در سرزمین های اشغالی بوده است.
قطر در سال 2010 قراردادی به ارزش 165 میلیون یورو، برای حمایت مالی از باشگاه بارسلونا امضا کرد. این بزرگترین قرارداد در تاریخ حمایتهای مالی از این باشگاه اسپانیایی است.
در آن هنگام رسانه های صهیونیستی به شدت از امضای این قرارداد انتقاد کردند و باشگاه بارسلونا را به حمایت از تروریسم متهم کردند.
اما پنج شنبه گذشته، تصویر "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در کنار "ساندرو راسل" رئیس باشگاه بارسلون، در حالی منتشر شد که پیراهن باشگاه بارسلون را که شعار مؤسسه سرمایه گذاری قطر بر آن نقش بسته است در دست داشت.
ناظران این اقدام پرز را به منزله تغییر کامل در موضع رسمی صهیونیست ها درباره بارسلون و روابط قطر با باشگاه مذکور می دانند. بدین معنی که این خشم صهیونیست ها از ابتدا ساختگی و ظاهری بوده و منعکس کننده حقیقت روابط موجود میان قطر و رژیم صهیونیستی نیست
به گفته ناظران، در صورتی که چنین روابطی وجود نداشت، قطر هرگز نمی توانست میزبان جام جهانی فوتبال را در سال 2022 بگیرد.
واگذاری امنیت جام 2022 قطر به رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر، بر اساس گزارشهای منتشر شده در سال 2011، امیر و نخست وزیر قطر تأمین امنیت بازی های جام جهانی 2022 را در مقابل دو میلیارد دلار، و همچنین پرداخت پنج درصد از قیمت بلیت های فروخته شده به رژیم صهیونیستی و دستگاههای امنیتی این رژیم، واگذار کردند.
گزارشها همچنین حاکی است که شرکت امنیتی صهیونیستی "سیکورتال" که نام اصلی آن به زبان عبری "بروخر کاهایا" است، فعالیتهای خود را در قطر آغاز کرده و این کشور نیمی از مبلغ قرارداد را به صورت نقدی به رژیم صهیونیستی پرداخت کرده است و بقیه مبلغ قرارداد نیز سه ماه قبل از آغاز بازی ها به این رژیم پرداخت خواهد شد.
براساس گزارش های مذکور، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با گذرنامه های متفرقه وارد قطر می شوند.
ناظران معتقدند که قطر به دنبال آن است تا از طریق برقراری روابط "فوتبالی" با صهیونیست ها بر اتهامات مطرح شده مبنی بر پرداخت رشوه به مقامات فیفا با هدف کسب میزبانی جام جهانی 2022 سرپوش بگذارد.
قرار است تیم بارسلونا در اراضی اشغالی فلسطین مسابقه فوتبال برگزار نماید. اما زمان و مکان این بازی هنوز مشخص نشده است.
این باشگاه اسپانیایی چند ماه قبل نیز از گلعاد شالیت سرباز صهیونیست آزاد شده در جریان مبادله با اسرای فلسطینی دعوت کرد تا به عنوان مهمان ویژه، در یکی از بازی های بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ شرکت کند.

پربیننده ترین خبرها