نماینده سوری: اراده مردم ضعیف نشده

شنبه 5 اسفند 1391 - 15:02

نماینده پارلمان سوریه تأکید کرد، انفجارهای اخیر در پایتخت این کشور اراده مردم را تضعیف نخواهد کرد.

"ماهر الحاجه" روز شنبه در مصاحبه با شکبه العالم اظهار داشت: این اقدامات جنایتکارانه هرگز باعث تضعیف اراده مردم نخواهد شد. بلکه بر اصرار مردم بر وحدت ملی و ادامه راه مقاومت خواهد افزود.
"ابوطالب البوحیه" خبرنگار شبکه العالم در دمشق با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع کشته شدگان انفجارهای تروریستی در دمشق،  گفت: خطبا و امامان مساجد سوریه بر مقاومت سوریه و همه نیروهای ملی آن کشور در مقابل توطئه ها و ادامه ثبات بر مواضعشان تأکید کردند.
شیخ سعید رمضان البوطی رئیس اتحادیه علمای بلاد شام در این باره گفت: بدترین جنگی که تاکنون علیه اسلام برپا شده است، جنگی است که تحت پوشش دین به وقوع می پیوندد.
ناظران بر این باورند که ادامه سیاست سکوت و عدم محکومیت این اقدامات خونبار به معنای ادامه سیاست های حمایتی کشورهای حامی تروریست و تاکید آنها بر ادامه پیگیری اهداف نامشروعشان در سوریه است.
سمیر هواش پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: امریکایی ها تلاش می کنند تا دستاوردهای بیشتری از این انفجار به دست بیاورند و از آن به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات آینده با روسیه بهره برداری کنند. از همین رو با پیش نویس طرح پیشنهادی روسیه درباره محکومیت انفجارهای دمشق در شورای امنیت مخالفت کردند.
از سوی دیگر "عيسي الايوبي" کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با العالم تأکید کرد: انفجار ويرانگر دمشق در وضعيت زماني بسيار حساسي اتفاق افتاد و هدف از آن نشان دادن نيات پليد مخالفان و جلوگيري از هر گونه گفت وگو بوده است. به عبارت ديگر مخالفان گفتگو در سوريه، در پشت پرده وقوع اين انفجار قرار دارند.
الايوبي اظهار داشت: اين اقدام در سايه وضعيت كنوني تلاش مذبوحانه اي با هدف متوقف كردن گفت وگوها است. زيرا عوامل پشت پرده اين انفجار اصولا در گفت وگوها جایگاهی ندارند و خواستار مذاكره نيز نيستند. بلكه با اين اقدام در پي آن هستند تا طرف هايي را كه اندكي به گفت وگوها نزديك شده اند از اين موضوع بازدارند.
بر اثر انفجار تروريستي روز پنج شنبه(سوم اسفند ماه) در منطقه "المزرعه" شهر دمشق، 53 نفر كشته و صدها تن مجروح شدند.
خبرنگار العالم گزارش داد: گروه های تروریستی آرامش حاکم بر فضای سوریه را به ویژه پس از انفجارهای اخیر شکستند و چندین موشک به سوی محله العباسیین در دمشق و ضاحیة الاسد در حومه این شهر شلیک کردند.
در همین حال ارتش سوریه برای مقابله با گروه های مسلح به عملیات خود در حومه دمشق و حلب و حومه آن ادامه داده به طوری که توانست راه مواصلاتی قلعه حلب را به طور کامل پاکسازی نماید. در جریان این عملیات دهها تروریست که در پایگاههای هنانو و دانشکده پلیس تجمع کرده بودند، به قتل رسیدند. همچنین در درگیری ارتش سوریه با تروریست ها، دهها نفر از افراد گروه های مسلح در حومه حمص، رقه و ادلب به قتل رسیدند.

Ma.10:36.23

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها