هشدار درباره توطئه دشمنان برای تجزیه عراق

هشدار درباره توطئه دشمنان برای تجزیه عراق
شنبه 5 اسفند 1391 - 21:53

ميسان، العالم - گروه های سیاسی و مردمی استان میسان عراق، ضمن حمایت از خواسته های مشروع تظاهرکنندگان عراقی، درباره بهره برداری طرف های خارجی از اوضاع کنونی برای تجزیه این کشور هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با تعدد رویکرد جریان های سیاسی و مردمی به مقابله با پیامدهای احتمالی تظاهرات در مناطق غربی عراق، گروه های سیاسی و مردمی استان میسان، بر اهمیت پایبندی به قانون اساسی برای تعیین سقف خواسته های تظاهرکنندگان عراقی و اجتناب از ماجراجویی در خصوص سرنوشت روند سیاسی این کشور تاکید کردند.
"عبدالحسین الساعدی" رئیس شورای استانداری میسان عصر شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، آزادی بیان و عقیده در چارچوب قانون را حق شهروندان عراقی دانست و تاکید کرد که باید مرز بین خواسته های مشروع و خواسته های مخالف قانون اساسی کشور مشخص شود.
وی در ادامه همه تشکل های سیاسی عراق را به کنار گذاشتن اختلافات و تلاش برای خدمت به مردم دعوت کرد و گفت: اعضای  شورای استانداری میسان ضمن حمایت از خواسته ای مشروع تظاهرات کنندگان، درباره سیاسی شدن تظاهرات مردمی و تبدیل آن به دسته بندی فرقه ای هشدار می دهند.
"عبدالحسین برسیم" فعال سیاسی عراقی نیز در گفت وگو با العالم، تظاهرات را حق مردم این کشور دانست و بر ضرورت مسالمت آمیز بودن تظاهرات و حفظ منافع ملی تاکید کرد.
 اهالی استان میسان عراق از طیف های مختلف مردم این کشور خواستند تا برای ناکام گذاشتن توطئه های منطقه ای و غربی که با هدف تجزیه عراق دنبال می شود، با هم متحد شوند.
Mal-23-15:05
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها