بحران کنونی عراق، نتیجۀ فقدان گفتگو و هم اندیشی

بحران کنونی عراق، نتیجۀ فقدان گفتگو و هم اندیشی
يکشنبه 6 اسفند 1391 - 21:44

یک نمایندۀ کُرد پارلمان عراق، فقدان گفتگو و نبود هم اندیشی میان تصمیم گیرندگان سیاسی عراق را علت بروز بحران کنونی در این کشور دانست.

محمود عثمان امروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تصمیم گیرندگان کشور، از مدت ها پیش مذاکرات جدی با یکدیگر برگزار نکرده اند و سفرهای خارجی آنها، اختلافات را تشدید کرده است زیرا کشورهای دیگر منافع و اهدافی دارند که در راستای منافع و سیاست های عراق نیست.
به گفتۀ این نمایندۀ کُرد عراقی، عدم تطابق نظرات سیاسی یک فرد با فردی دیگر امری طبیعی است، ولی اکنون در عراق شاهد دشمنی و کینه میان شخصیت های سیاسی هستیم که این امر عجیب و غیر طبیعی است و باید حل و فصل شود.
عثمان افزود: شعارهائی که تظاهرکنندگان در مناطق مختلف عراق خصوصا غرب این کشور سرمی دهند، شعارهای عجیبی است چون تظاهرکنندگان در شعارهای خود خواستار لغو قانون اساسی هستند.  
به عقیدۀ نماینده پارلمان عراق، کسانی که چنین شعارهائی سر می دهند، درپی ایجاد فتنه قومیتی و مذهبی هستند.
عثمان در پایان تاکید کرد: علت اصلی بحران کنونی عراق مذاکره نکردن احزاب و گروه های سیاسی و تصمیم گیرندگان کشور با یکدیگر است و حتی پیش از بیماری جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق هم مذاکرات به نتیجه ای نرسید.
به گفتۀ محمود عثمان، طالبانی بارها خواستار برگزاری نشست هایی برای حل اختلافات گروه های سیاسی شده، ولی این گروه ها به درخواست طالبانی توجه نکرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها