روسیه: بشر برای مقابله با شهابسنگ ها متحد شود

روسیه: بشر برای مقابله با شهابسنگ ها متحد شود
يکشنبه 6 اسفند 1391 - 22:28

در پی سقوط ده ها شهابسنگ در منطقه اورال روسیه، معاون نخست وزیر این کشور خواستار تشکیل سازمانی بین المللی برای مقابله با اصابت اجرام کیهانی به کره زمین شد و لازمۀ این امر را "متحد شدن نوع بشر با یکدیگر" دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از انفجار یک شهابسنگ عظیم در طبقات فوقانی جو و اصابت باقیمانده های آن به مناطقی در روسیه، به نظر می رسد خطراتی که از ماورای کیهان ممکن است حیات بشر را تهدید کند، بار دیگر در کانون توجه سردمداران و تصمیم سازان بین المللی قرار گیرد.
در نخستین واکنش ها از این نوع، دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه ساعتی پس از این واقعه، در واکنش به آن اظهار داشت: شاید این حادثه به ما یادآوری کند که چه خطراتی ممکن است ما را تهدید کند که هرگز  به آن نمی اندیشیم.
در همین راستا، دیمیتری روگازین معاون نخست وزیر روسیه، تاسیس یک سازمان بین المللی برای مقابله با برخورد اجرام آسمانی با کره زمین را خواستار شده است.
روگازین در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه اظهارداشت: جهان در برابر خطری قرار دارد که مقابله با آن نیازمند "اتحاد نوع بشر" است.
وی تصریح کرد: سامانه های دفاع هوایی موجود، توان رهگیری شهابسنگ های نزدیک شونده به زمین را ندارد، زیرا این سامانه ها برای ردگیری موشک های پرتاب شده از زمین طراحی شده است.
به گفتۀ وی، ایجاد سامانه ای که توان رهگیری شهابسنگ ها را داشته باشد، به همکاری دیگر کشورها نیاز دارد.
چه بسا سقوط این شهابسنگ، بشر را که برای تخریب و کشتار و ویرانی هزینه های گزاف صرف می کند، به تفکر وادارد و ناتوانی "نوع بشر" و تنهایی و بی پناهی انسان در جهان بی کران را به یاد او آورد و تذکری باشد بر این حقیقت که کره زمین با همۀ بزرگی، در برابر آسمان ها و عطمت آفریدگار آنها، نقطه ای ناچیز بیش نیست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها