بنیانگذاری "دادگاه عربی حقوق بشر" در بحرین‌!

بنیانگذاری
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 13:24

دبیرکل اتحادیه عرب جهت شرکت در کنفرانسی ویژه برای بررسی طرح تأسیس "دادگاه عربی حقوق بشر"، راهی پایتخت بحرین شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه‌ العالم، قرار است در این کنفرانس ایجاد دادگاه عربی حقوق بشر با ارایه تجارب دیگر در این زمینه بررسی شود.
در این کنفرانس همچنین طرح ایجاد "پروتکل منشور عربی حقوق بشر" بررسی می‌شود تا  به موجب آن کشورهای امضا کننده، با ایجاد دادگاه عربی حقوق بشر موافقت کنند.
در سایه ادامه سرکوب خشونت‌بار مردم بحرین و کشته شدن شمار قابل توجهی از شهروندان از آغاز انقلاب مسالمت آمیز در 14 فوریه 2011، به عقیده کارشناسان و ناظران ارایه ناگهانی چنین طرحی از سوی اتحادیه عرب و بررسی آن در بحرین به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایتها در این کشور است.
بررسی ناگهانی طرح تشکیل دادگاه عربی حقوق بشر در بحرین درحالی است که نقض حقوق بشر در این کشور به مسأله‌ای روزمره تبدیل شده، و نظامیان اشغالگر سعودی که دو سال قبل در پوشش نیروهای سپر الجزیره برای کمک به سرکوب انقلاب مسالمت آ»یز مردم به بحرین اعزام شدند، هنوز این کشور را ترک نکرده اند.
امسال در دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه یک نوجوان بحرینی به نام "حسین الجزیری" با گلوله‌های ساچمه‌ای به شهادت رسید، و یک هفته پس از آن نیز یک جوان دیگر به نام "محمود عیسی الجزیری" به دلیل شدت جراحتهایی که در 14 فوریه برداشته بود، شهید شد. رژیم آل‌خلیفه هنوز از تحویل پیکر این شهید به خانواده اش خودداری می‌کند.

پربیننده ترین خبرها