خبری که برای شاهزادگان سعودی خوش‌یُمن نیست

خبری که برای شاهزادگان سعودی خوش‌یُمن نیست
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 14:08

پزشك مشاور سالمندان در عربستان با هشدار درباره افزایش مبتلایان به آلزایمر در این کشور، از وجود بيش از 50 هزار فرد مبتلا به این بيماري خبر داد؛ گزارشی که برای شاهزادگان سالخورده و بیمار این کشور چندان خوش‌یُمن به نظر نمی‌آید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دكتر "سامي عمر" استاديار دانشكده پزشكي در دانشگاه الدمام عربستان هشدار داد، تعداد افراد مبتلا به بيماري آلزايمر در عربستان، بيش از 50 هزار نفر است، و این تعداد همواره رو به افزايش است.
وی در جلسه اي كه انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به آلزايمر عربستان اخيرا آنرا برگزار كرد، اظهار داشت: افراد مبتلا به آلزايمر در عربستان با كمبود پزشكان متخصص براي درمان بيماري خود مواجه هستند، و از اين مساله رنج مي برند.
این دکتر عربستانی همچنين با اشاره به تعداد بسیار بالای مبتلایان به آلزایمر تأکید کرد که داروهاي كافي و مناسب براي درمان اين بيماري وجود ندارد.
مشاور امور سالمندان  تاكيد كرد بسياري از بيمارستان ها در عربستان نمي دانند كه چگونه بايد با مبتلايان به بيماري آلزايمر برخورد كنند.
سامي عمر در گفت وگو با روزنامه "الحيات"، خاطرنشان کرد: در عربستان پزشك متخصص براي درمان بيماري آلزايمر وجود ندارد و در دانشكده هاي پزشكي همه دانشگاه هاي كشور نيز تخصص هايي در زمينه بيماري آلزايمر درنظر گرفته نشده است.
وي اظهار داشت، به مبتلايان به آلزايمر در عربستان داروهاي آرام بخش و مسكن می دهند؛ و داروهاي مناسب براي اين بيماري درهمه بيمارستان‌هاي این کشور وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها