پلیس تونس:

سلفی‌های وهابی شکری بالعید را ترور کردند

سلفی‌های وهابی شکری بالعید را ترور کردند
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 07:21

باز هم سلفی‌های تندرو و وابسته به جریان وهابیت، نامشان در ترور و قتل بیرون آمد و پلیس تونس اعلام کرد که عامل ترور سیاستمدار برجسته این کشور در ماه گذشته، از وابستگان به جریان سلفی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس تونس با اعلام خبر دستگیری این فرد مظنون و هم‌دست وی، وابستگی آنها به جریان سلفی – وهابی را تایید کرد.
این منابع اعلام کردند فرد مظنون به قتل بلعید صنعتگر 31 ساله است که در قرطاجه واقع در حومه پایتخت تونس بازداشت شد. فرد دوم نیز مظنون موتور سواری است که ششم فوریه به قاتل کمک کرد بعد از تیراندازی به شکری بلعید از محل بگریزد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو منبع پلیس درباره نحوه بازداشت مظنونان اعلام کردند این دو مظنون به جنبش افراطی سلفی تعلق دارند و شهادت زنی که شاهد ترور بوده است و تحت حمایت پلیس قرار دارد، بازداشت مظنونان را تسهیل کرد.
یکی از این منابع تصریح کرد قاتل در «اتحادیه حفاظت از انقلاب» در محله پرجمعیت کرام تونس، واقع در نزدیک قرطاجه فعالیت می‌کرد.
علی‌رغم تایید خبر دستگیری عوامل ترور بالعید توسط رسانه‌های این کشور، مقامات سیاسی تونسی همچنان سیاست سکوت را در پیش گرفته و حاضر به تایید رسمی آن نشده‌اند.
نکته قابل توجه آن است که اتحادیه حفاظت از انقلاب در تونس بیشتر وابسته به جریان سلفی و تا اندازه بسیاری حزب النهضه هستند و مشخص نیست که فتوای ترور شکری بالعید را چه کسی و با چه منظوری صادر کرده است.
ترور بالعید باعث شد تا دولت تونس سقوط کرده و حزب النهضه از نظر جایگاه و پایگاه مردمی به شدت ضعیف شود تا جایی که تشکیل دولت جدید برای آن با مشکل مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها