با تعیین «شروط خاص» صورت گرفت

باج‌گیری شورشیان سوریه از کشورهای غربی

باج‌گیری شورشیان سوریه از کشورهای غربی
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 09:21

مخالفان نظام سوریه به باج‌گیری از کشورهای غربی روی آورده و برای این کشورها شرط گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف گروه‌های مخالف حکومت سوریه – موسوم به دولت دوحه - موافقت کرده است در ازای دریافت "کمک‌های مشخص" از سوی ایالات متحده آمریکا و انگلیس، در یک اجلاس بین‌المللی در رم، پایتخت ایتالیا شرکت کنند.
این ائتلاف قبلا اعلام کرده بود که در اعتراض به "سکوت جهانی" نسبت به خشونت‌ها در سوریه، این اجلاس را تحریم خواهد کرد که در حقیقت تلاش برای گرفتن امتیازات بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است.
جان کری و ویلیام هیگ، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس پیشتر تائید کردند که کمک بیشتری در اختیار اپوزیسیون سوریه قرار خواهند داد. این کمک‌ها تاکنون جان هزاران سوری را در تیراندازی‌های بی‌هدف گرفته است.
این تصمیم ائتلاف دوحه زمانی اعلام می‌شود که گزارش‌ها از وقوع یک انفجار مرگبار و درگیری شدید در مناطق جنوبی دمشق، پایتخت سوریه خبر می‌دهند.
ائتلاف دوحه به ریاست معاذ الخطیب در حالی سیاست «هستم و نیستم» را در پیش گرفته است که از یک سو به دلیل در تنگنا قرار گرفتن در حوزه میدانی قادر به عملیات خاصی نیست و از سوی دیگر تحت فشار ترکیه و قطر می‌خواهد از روش سیاسی فاصله بگیرد.
این ائتلاف که دست‌پخت مشترک واشنگتن و دوحه است، خود دارای جریان‌های سیاسی درونی بسیاری است که این جریان‌ها هر کدام دارای مشکلات خاص خود بوده و اختلاف نظرهای بسیاری با هم دارند و از همین‌رو از قابلیت رفتاری خاصی برخوردار نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها