با کشف یک گروه خرابکار

روابط قطر با اعضای شورای همکاری بحرانی شد

روابط قطر با اعضای شورای همکاری بحرانی شد
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 10:11

يك كشور عرب حوزه خليج فارس اطلاعات خطرناكي را درجريان تحقيقات دستگاه‌هاي امنيتي آن از اعضاي يك شبكه خرابكار در دوهفته اخير بدست آورده است.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضاي این شبكه خرابكار چند ساعت بعد از ورود به خاك اين كشور با گذرنامه‌هاي جعلی دستگير شدند.
برخي منابع عربي آگاه در حوزه خليج فارس به المنار فلسطین گفتند: يك اطلاعات هم‌سو با اطلاعات گذشته‌ است كه يك دستگاه اطلاعاتي منطقه‌اي آن را در اختيار كشور ياد شده قرار داده است. اين اطلاعات خشم و ناراحتي مسئولان اين كشور را در خصوص ميزان اطلاعات و حساسيت آنها برانگيخت و مسئولان ارشد اين كشور عربي، اميرنشين قطر را به توطئه چيني عليه كشورشان متهم كردند.
اين منابع افزودند: مسئولان ارشد كشور ياد شده، اين اطلاعات را به طور رسمي به دوحه ارايه كرده‌اند و نسخه‌اي از آن را به سفير قطر داده‌اند كه با خودش به كشورش ببرد.
اين منابع عربي آگاه در حوزه خليج فارس تصريح كردند: درپي كشف اين ماموريت خرابكارانه،  اين كشور عرب حوزه خليج فارس كه توطئه عليه آن صورت گرفته است، از پذيرش حمد بن جاسم نخست وزير و وزير امورخارجه قطر خودداري كرده است و اين درحالي است كه وي تمايل داشته است تا با اراي توجيه و ادعا اين اطلاعات خطرناك را تكذيب كند.
به گفته اين منابع، اين كشور عرب حوزه خليج فارس از پذيرش نخست وزير قطر با توجيه اينكه هنوز تحقيقات دستگاه‌هاي اطلاعاتي از اين هسته خرابكار تمام نشده، خودداري كرده است.
پیش از این هم کشور امارات متحده عربی از دخالت‌های قطر در امور داخلی خود به شدت شاکی بود و از دستگیری یک گروه شبه‌نظامی مسلح وابسته به جریان اخوان المسلمین در خاک خود خبر داده بود.
قطر بر آن است تا با بحران‌سازی در منطقه، میزان دخالت‌های خود در امور داخلی دیگران را افزایش دهد، مساله‌ای که تاکنون تبعات فراوانی برای دوحه داشته است و این کشور را به حاشیه برده است.
قطر علاوه بر دخالت مستقیم در تونس، لیبی و مصر، سوریه را به تلی از خاک تبدیل کرده و رد پای این کشور در بحران مالی، گروگان‌گیری در عین امیناس الجزایر، عراق و برخی دیگر از کشورهای عربی دیده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها