توسط یک سایت معارض سوری مطرح شد

دروغی بنام دخالت حزب‌الله لبنان در سوریه

دروغی بنام دخالت حزب‌الله لبنان در سوریه
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 11:12

مقاومت اسلامی لبنان وظیفه‌اش دفاع از اراضی لبنان است و همه نیروهایش هم در جنوب برای مقابله با تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی است و حتی اگر شیعیان سوریه توسط شورشیان مسلح قتل عام هم شوند، باز هم در امور داخلی سوریه دخالت نخواهد کرد............




به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تقريبا هر روز خبرهايي از جنازه‌هاي اعضاي حزب‌الله لبنان مي‌شنويم كه ادعا مي‌شود در سوريه كشته شده‌اند اما هيچ يك از آنها را نمي‌بينيم. حتي افرادي كه در حوادث رانندگي كشته شده يا افرادي كه از ساختمان سقوط كرده و كشته شده‌اند، اينگونه ادعا مي‌شود كه آنها اعضای كشته‌ شده حزب‌الله در سوريه هستند هر چند كه اين افراد بعد از اين حوادث به بيمارستان رفيق حريري در بيروت يعني بيمارستان "دشمن" منتقل شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی الحقیقه سوریه در گزارشی در مورد ادعای شورشیان مسلح سوریه مبنی بر دخالت حزب‌الله در سوریه به برنامه تازه پخش شده شبکه الجدید لبنان اشاره می‌کند که طی آن خبرنگار این شبکه راهی منطقه مرزی القصیر در استان حمص سوریه شده تا شواهدی در این مورد پیدا کند.
به نوشته الحقیقه، اينها – شورشیان - تصور مي‌كنند مساحت مناطق شيعه نشين در لبنان برابر با مساحت صحراي نوادا آمريكا است و مي‌توان جنازه‌ها را در آنجا مخفي كرد. اما آنها توجه نكردند كه مساحت حمص چهار برابر مساحت لبنان است و حتي نمي‌توان حادثه زير گرفتن مرغي را در لبنان پنهان كرد.
داستان همه اين جماعت مبتني بر واقعيتي است كه پنهان مي‌شود، واقعيت اين است كه حدود 20 روستاي سوري در حومه القصير وجود دارد كه لبناني‌ها از طوايف مختلف از قرن 19 بلكه از قرن دهم ميلادي در اين روستاها سكونت دارند و ساکنان بعد از طرح تقسیم سايكس- پيكو در سرزمين‌هاي سوريه باقي ماندند و همواره لبناني هستند و حتي در انتخابات لبنان مشاركت مي‌كنند.
گروه‌هاي مسلح از جمله جبهه النصره  و الفاروق قصد دارند ساكنان اين روستاها را وادار به مهاجرت كنند و دارايي آنها را به سرقت ببرند. افراد مسلح ماه گذشته كنترل بخشي از اين مناطق را در اختيار گرفتند و ساكنان آن را بيرون كردند با اين ادعا كه آنها شيعه و ماروني‌هاي مزدور ميشل عون هستند هر چند كه برخي از آنها ارتدوكس بودند.
يك منبع آگاه لبناني به سايت الحقيقه فاش كرد زماني كه محاصره اين روستاها تشديد شد، هياتي از آنها نزد سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان رفت و از او كمك خواست. آنها به او گفتند ارتش سوريه نمي‌تواند از ما محافظت كند و ما در آستانه قتل عام هستيم. آيا نبايد از ما محافظت كنيد؟ سيدحسن نصرالله پاسخ داد نيروهاي حزب‌الله در جنوب مستقر هستند و هيچ يك از آنها نمي‌تواند محل استقرار خود را ترك كند و ما در مسئله سوريه دخالت نخواهيم كرد و يك نيرو هم از اين حزب براي جنگ در سوريه نخواهد رفت حتي اگر همه شيعيان در آنجا كشته شوند. ما مي‌توانيم استفاده از سلاح را به شما آموزش دهيم و سلاح‌هايي در اختيار شما قرار دهيم كه بتوانيد با آن از خودتان دفاع كنيد و اين رخ داد. صدها نفر از جوانان و مردان اين روستاها به بقاع و جنوب رفتند و چند هفته استفاده از سلاح را آموزش ديدند و با مقاديري سلاح به روستاهاي خود بازگشتند و همین افراد بودند که در حمله اخیر گروه‌های مسلح به این روستاها با آنها مقابله کردند و 60 تن از آنها را هلاکت رساندند.
شبکه‌های حامی تروریست‌ها – الجزیره و العربیه – نیز با پخش فیلم درگیری‌ها در قصیر به این مساله دامن زدند، در حالی که هیچ مستندی در مورد حضور رزمندگان حزب‌الله در سوریه وجود ندارد.
کارشناسان مسایل نظامی بر این باور هستند که نیروهای حزب‌الله به دلیل آموزش بالا در صورت ورود به هر منطقه‌ای می‌توانند تنها در عرض چند ساعت شورشیان را از آن پاکسازی کنند و شاید یکی از دلایل ادعای اخیر شورشیان نسبت به این مساله، تلفات بالای آنها در حمله به روستاهای مرزی باشد، چرا که آنها فکر هم نمی‌کردند جوانان این روستاها مسلح شده و خود را آماده دفاع از خانه و کاشانه خود کرده باشند.
به گفته منابع آگاه پس از حمله پر تلفات هفته گذشته به این روستاها، شورشیان فکر حمله مجدد به آن را هم از سر خود بیرون کرده‌اند، هر چند از طرف جریان سعد الحریری و قطر به شدت تحت فشار هستند تا بار دیگر این منطقه را هدف قرار دهند، اما به دلیل تبعات فراوان چنین اقدامی – به خصوص وحشت آنها از دادن تلفات بیشتر – حاضر نشده‌اند بار دیگر به این منطقه وارد شوند.

پربیننده ترین خبرها