علمای وهابی بهشت و حورالعین تقسیم می‌کنند

علمای وهابی بهشت و حورالعین تقسیم می‌کنند
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 10:52

پدر یکی از تروریستهایی که پس از گذراندن دوران محکومیت در عراق به عربستان بازگشته، مجازات علمای وهابی را به دلیل تحریک و گمراه کردن جوانان خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پدر "سلطان" تأکید کرد: فرزندم درحالیکه 16 سال بیشتر نداشت به عراق رفت و در آنجا دستگیر شد.
وی به روزنامه سعودی "الریاض" گفت: پس از گذراندن 6 سال در زندان، سلطان را به عربستان بازگرداندند؛ وی سپس 3 سال را نیز در زندانهای اداره تحقیقات گذراند، و در نهایت 6 ماه پیش آزاد شد.
پدر "سلطان" با انتقاد از فتواهای علمای وهابی در عربستان، اظهار داشت: شیوخ و ائمه مساجد که جوانان را به "جهاد" تشویق کردند و نوجوانان و افراد کم سن و سال را گمراه کردند، چگونه مجازات می شوند.
وی خاطرنشان کرد: آنها به سلطان گفتند که "بهشت در دست راست و حور العین در دست چپ" تو است و خودشان در عربستان باقی مانده و به نوشیدن قهوه زعفرانی و خوردن خرما ادامه دادند.
مادر "زید الشمری" که فرزندش به اتهام اقدامات تروریستی در عراق دستگیر شده، در مصاحبه با "الریاض"، با اشاره به گمراه شدن فرزندش توسط علمای وهابی، و اعزام او به عراق به بهانه "جهاد" تأکید کرد: زید الشمری یک سال قبل از رفتن به عراق، ناگهان علاقه بسیاری به سخنرانی‌های تحریک آمیز "جهادی" پیدا کرد.
مادر الشمری ادامه داد؛ مدتی پس از ناپدید شدن پسرش و بی نتیجه بودن تلاشها برای یافتن اثری از او، همسر عموی الشمری با وی تماس گرفت و گفت که "زید و پسرعمویش" در نامه‌ای گفته‌اند که برای "جهاد" به "فلوجه" رفته اند!.
زید الشمری یک سال پس از اعزام به عراق، دستگیر شد.
"عبدالله" برادر زید نیز دراین‌باره اظهار داشت: یک سال قبل از رفتن به عراق، زید دومین سال دانشکده اقتصاد در دانشگاه ملک سعود را سپری می کرد و 20 ساله بود؛ وی هیچ نظری در خصوص "جهاد" نداشت ؛ ولی رسانه‌ها و خطبه‌ها او را تحریک کردند و در نهایت فتوای امضا شده از سوی 26 شیخ درباره مشروع بودن "جهاد" در عراق، او را مصمم کرد.
"عبدالله" با بیان اینکه برادرش گناهکار نیست، تأکید کرد: گناهکار کسی است که فتوا داد و این مسیر را برای او هموار کرد.

پربیننده ترین خبرها