سرقت طلا از جنوب لیبی

سرقت طلا از جنوب لیبی
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 13:12

فرانسه قصد دارد به بهانه مقابله با گروه‌های مسلح، در جنوب لیبی پایگاه نظامی ایجاد کند؛ اقدامی که به عقیده بسیاری از ناظران لیبیایی با توجه به وجود معادن مهمی مانند طلا در این منطقه بسیار مشکوک به نظر می رسد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت ها و رسانه های لیبیایی با اشاره به تلاشهای فرانسه برای حضور نظامی در جنوب لیبی خاطرنشان کردند، فرانسه اعلام کرده است که دلیل این تصمیم تعقیب گروه های مسلح است که از شمال مالی فرار کرده اند.
فعالان لیبیایی با اشاره به وجود معادن غنی در منطقه جنوب لیبی به ویژه معادن طلا، پافشاری فرانسه برای حضور نظامی در این منطقه را مشکوک دانسته اند.
در همین راستا یک افسر اطلاعاتی لیبیایی به نام"محمد بوخلیل" درخصوص نقش مشکوک فرانسه در جنوب لیبی هشدار داد.
بوخلیل در مصاحبه با رادیو "الجوهره" لیبی گفت: فرانسه و کشورهای غربی به خاطر علاقه به سیاهی چشم مردم لیبی به آنها کمک نکردند بلکه این کشورهای استعمارگر تلاش می کنند تا سلطه خود را بر کشورها افزایش دهند.
وی افزود: انتظار می‌رفت که نظام جدید که جایگزین رژیم قبلی شد، برای مردم امنیت و برابری به ارمغان بیاورد و به دنبال رفاه اقتصادی مردم و آشتی ملی باشد؛ ولی این مطالبات تحقق نیافت و مسائلی که اکنون با آنها روبرو هستیم این امیدواری را به ما نمی‌دهد که مطالبات و انتظارات مردم محقق شود.
روزنامه القدس العربی با اشاره به اظهارات این افسر اطلاعاتی لیبیایی خاطرنشان کرد: جنوب لیبی از سلطه دولت مرکزی و طرابلس کاملا خارج است و شهر "الکفره" به دلیل ادامه عملیات قتل و ربایش همچنان ناامن است.
القدس العربی در سرمقاله امروز خود نوشت: شهر الکفره اکنون کاملا تحت کنترل باندهای مسلح است به صورتی که دولت در اقدامی ناکام برای حفظ امنیت، آن را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها