آمادگی ارتش سوریه برای پاکسازی حلب

آمادگی ارتش سوریه برای پاکسازی حلب
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 19:50

العالم، دمشق - در پی ناکامی تلاش یک گروه مسلح برای نفوذ به دمشق و شکست آنان در برابر ارتش سوریه، ارتش برای دور تازه ای از پاکسازی شهر حلب در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عرصۀ سیاسی در سوریه شاهد رویکرد گسترده ای به سوی گفت وگوهای ملی است؛ این مذاکرات حتی گروه های مسلح را نیز شامل می شود و دولت سوریه از آن ها می خواهد به پای میز مذاکره بنشینند، به شرط آن که سلاح را بر زمین گذاشته و به دور از خشونت، به فرایند سیاسی تن دهند.
پس از دعوت مداوم مقامات سوریه از گروه های مخالف برای مذاکره به ویژه اظهارات "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در مسکو، گشایشی در این زمینه حاصل شده است.
"جمال رابعه" عضو کمیسیون آشتی ملی در مجلس سوریه در این باره به شبکه العالم گفت: از همه گروه ها و جریان ها برای شرکت در گفت وگو و تلاش برای حل بحران سوریه دعوت شده است، زیرا خروج از این بحران بدون دستیابی به گفت وگوی سوری- سوری و به دور از دخالت های بیگانگان امکان پذیر نیست.
اما در این میان، تروریست های مسلح عملیات نظامی خود را در شرق و شمال پایتخت گسترش دادند. منابع آگاه از هلاکت شمار زیادی از عناصر مسلح هنگام تلاش برای نفوذ به دمشق خبر می دهند.
به گفتۀ این منابع، روش گروه های مسلح برای ورود به دمشق، انجام عملیات انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده است. از سوی دیگر ارتش سوریه نیز با محاصره بخش هایی از پایتخت، گروهک های مسلح را هدف قرار می دهد و تجهیزات زرهی آنان را به غنیمت می گیرد.
"حسین راغب" دیگر نماینده مجلس سوریه نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: ارتش سوریه برای دفاع و حمله آمادگی دارد و می تواند به سرعت به هر حمله ای در هر ساعتی از شبانه روز پاسخ دهد.
در ساعات اخیر ارتش توانست یک گروهک مسلح از عناصر تروریست را هم در حومه درعا نابود کند. عناصر این گروهک از اردن وارد سوریه شده بودند.
27 – 10:52
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها