شیخ سلفی مصری، مخالفان را "جبهۀ تخریب" نامید

شیخ سلفی مصری، مخالفان را
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 22:02

شیخ حازم ابو اسماعیل نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری مصر، جبهه نجات مصر را "جبهه تخریب" خواند و خواستار انحلال آن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابو اسماعیل جبهه نجات مصر را به ضربه زدن به ثبات و امنیت کشور متهم کرد و گفت: مصر نعمت از بین رفتن استبداد را به دست آورد، اما این توطئه گران (جبهه نجات مصر) جوانان را فریب دادند.
شیخ با نفوذ سلفی که حزبی بدون مجوز را در مصر راه اندازی کرده است، از مردم این کشور خواست علیه "جبهه نجات مصر" متحد شوند و با توطئه برای ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور مقابله کنند.
عمر موسی دبیر کل پیشین اتحادیه عرب، محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و حمدین صباحی رهبر ناصری های مصر، از اعضای برجسته جبهه نجات مصر هستند. این جبهه با سیاست های محمد مرسی رئیس جمهور مصر و اخوان المسلمین مخالف است.
جبهه نجات در پی نشست روز گذشته (هشتم اسفند ماه)، انتخابات پارلمانی پیش از موعد را که محمد مرسی با هدف پایان دادن به بحران، درصدد برگزاری آن است، تحریم کردند.
پارلمان مصر با حکم دادگاه قانون اساسی این کشور، سال گذشته منحل شد و مخالفان نیز با دولت بر سر قانون اساسی مصوب اختلاف دارند.
شیخ ابواسماعیل که در تجمع مردمی در استان شرقیه سخنرانی می کرد، همچنین نهادهای مصری را تحت نفوذ آمریکا دانست و گفت: کشمکش ما با آمریکایی ها است، آنها موفق شدند در مصر نفوذ کنند و ما را به جان هم بیاندازند تا به پله اول سقوط کنیم.
شیخ حازم ابو اسماعیل سال گذشته به دلیل این که مادرش تابعیت آمریکایی دارد، از شرکت در انتخابات محروم شد، اما وی این موضوع را یک اتهام می داند و همواره آن را نفی کرده است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها