تحلیلگر عربستانی:

همزیستی با آل سعود ممکن نیست

همزیستی با آل سعود ممکن نیست
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 22:55

العالم، لندن - تحلیلگر سیاسی عربستانی، گفت: برخی از زندانیان آل سعود 18 سال است بدون محاکمه در زندان به سر می برند و رژیم آن ها را فراموش کرده است.

"حمزه حسن" در گفت وگو با شبکه خبری العالم به مسئله بغرنج زندانیان بدون محاکمه در زندان های عربستان اشاره کرد و گفت: شهروندان عربستانی در شهرهای مختلف برای آزادی این زندانیان دست به تظاهرات زده و تاکید کرده اند که برخی از این بازداشت شدگان 18 سال بدون محاکمه در زندان بوده اند و رژیم آنها را فراموش  کرده است.
وی، افزود: اعتراضات شهروندان عربستانی به بازداشت این افراد رو به گسترش است و این امر رژیم عربستان را در معرض خطر قرار می دهد.
این تحلیلگر عربستانی به سرکوب تظاهرات مردمی در مناطق مختلف این کشور اشاره کرد و گفت: با وجود آن که نیروهای امنیتی با گلوله معترضان را هدف را قرار می دهند، اما مردم اصرار دارند که تا آزادی بازداشت شدگان به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه دهند.
حمزه حسن با اشاره به درخواست "سلمان بن فهد العوده" مبلغ عربستانی از مقامات این کشور برای بررسی مسئله افراد بازداشت شده، اظهار داشت: همزیستی با این رژیم که هیچ توجهی به حقوق بشر ندارد، ممکن نیست و مسئله بازداشت شدگان می تواند مانند آتشی دامن رژیم را بگیرد.
این در حالی است که سلمان بن فهد العوده در صفحه خود در تویتر مقامات عربستانی را به شفافیت در بررسی این پرونده ها دعوت کرده و گفته است: مسألۀ زندانیان قبل از آن که به مشکلی غیر قابل مهار تبدیل گردد، باید حل و فصل شود.
اعتراضات مردمی در  عربستان از دو سال گذشته با وجود سرکوب شدید همچنان ادامه دارد.
معترضان خواستار رفع تبعیض، از بین بردن فساد، آزادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق بشر هستند.
27-17:03
 
 
 

پربیننده ترین خبرها