تظاهرات مردمی برای تحویل پیکر شهید بحرینی

تظاهرات مردمی برای تحویل پیکر شهید بحرینی
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 09:08

العالم - مردم بحرین برای بار دوم تظاهراتی با هدف تحویل گرفتن پیکر شهید محمود لجزیری در منامه پایتخت این کشور برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الجزیری روز 14 فبریه ماه جاری در تظاهرات مسالمت آمیز بزرگداشت دومین سالروز آغاز انقلاب بحرین شرکت کرد؛ وی در منطقه نبی صالح هدف کپسول گاز آشک آور از فاصله نزدیک قرار گرفت و هشت روز بعد به دلیل شدت جراحات در ناحیه سر، تداوم خونریزی، شکستن جمجمه و دیگر موارد ناشی از این جراحت به شهادت رسید.
در حالی که رژیم آل خلیفه از تحویل پیکر شهید 20 ساله بحرینی خودداری می کند، هزاران تن از مردم این کشور تاکنون دو بار برای تحویل گرفتن و به خاکسپاری پیکر این شهید تظاهرات کرده اند.
روز 25 فوریه عترضان با برپایی راهپیمایی به سمت بیمارستان سلمانیه تلاش کردند تا پیکر شهید بحرینی را تحویل بگیرند که نیروهای امنیتی با شلک گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.
پس از این تظاهرات علی شنطوط نماینده بحرین در جلسه رسی پارلمان تصویری از این شهید بحرینی در دست گرفت و خواستار تدفین وی توسط مردم شد؛ در مقابل مقام های  پارلمان که منتصب رژیم هستند وی را به اخراج از مجلس تهدید کردند.
در تظاهرات روز گذشته بار دیگر پیکر شهید بحرینی به صورت نمادین تشییع شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها