اتحادیه اروپا خواستار توقف حمایت از شهرک سازی در قدس شد

اتحادیه اروپا خواستار توقف حمایت از شهرک سازی در قدس شد
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 12:27

العالم - اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست که از هر نوع معامله ای که منجر به حمایت از رژیم اسرائیل برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری می شود ، خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم هیاتی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیرا" با سفر قدس در گزارشی اعلام کرد که هدف از شهرک سازی در قدس ، مانع تراشی درتشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی است.
اتحادیه اروپا درمطلبی با عنوان " گزارش قدس درسال 2012 " اعلام کرد ساخت و ساز شهرک ها در قدس شرقی ، اقدامی هدفمند، برنامه ریزی شده ، تحریک آمیز و بخشی از استراتژی سیاسی با هدف غیرممکن ساختن قرار گرفتن قدس به عنوان پایتخت دو طرف است.
روسای هیات دیپلماتیک اروپایی در گزارش خود به 27 کشور عضو اتحادیه توصیه کردند که معاملات مالی درحمایت از شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری را متوقف کنند و درباره پیامدهای معاملات این چنینی هشدار دادند.
در این گزارش به شکل ویژه به شهرک های صهیونیست نشین " هار حوما " ،" جيلو " و " جفعات هاماتوس " پرداخته و ازآنها به عنوان " طرح های بارزتر و با اشکال بیشتر " یاد شده است.
دراین گزارش آمده است درصورتیکه اسرائیل به سیاست فعلی خود به ویژه در زمینه شهرک سازی در بخش جنوبی قدس ادامه دهد ، تا پایان سال 2013 عملا" منطقه حائل میان قدس شرقی و بیت لحم ایجاد می شود که اگر نگوییم تحقق راه حل دو کشور فلسطین و اسرائیل را غیرممکن می سازد، می توان گفت که این کار را بسیار دشوار می سازد.
به موجب این گزارش در سال 2012 ، مناقصه هایی برای ساخت  2 هزار و 366  واحد مسکونی برای شهرک نشینان صهیونیست جدید ارائه شد که بر اساس آن تعداد واحدهای مسکونی به بیش از دو برابر مسکن های ساخته شده طی طرح های مناقصه در سه سال گذشته که تعدادشان هزار و 145  و احد بوده است ، می رسد . بیشتر این شهرک ها در شهرک صهیونیست نشین " هارحوما" واقع شده ، مساله ای که موجب گسترش مناطق شهرک نشین می شود.
دراین گزارش همچنین آمده است " درصورتیکه سیاست فعلی اسرائیل به ویژه در زمینه شهرک سازی ادامه پیدا کند ، احتمال اینکه قدس در آینده بتواند پایتخت دو کشور فلسطین و اسرائیل باشد ،از بین می رود.
روسای هیات های دیپلماتیک اروپایی ضمن انتقاد از ادامه فعالیت های شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در قدس شرقی اعلام کرده اند " برای اینکه راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل محقق شود ، قدس باید پایتخت آینده دو کشور فلسطین و اسرائیل باشد.
بر اساس این گزارش ، شهرک سازی ، علاوه بر نابودی اعتماد میان دو طرف و افزایش جمعیت شهرک های صهیونیست نشین ، افق های موجود برای تشکیل کشور فلسطینی را از بین می برد.
حدود 270 هزار فلسطینی در قدس شرقی زندگی می کنند که رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 آنرا اشغال کرد ، صهیونیست ها قدس را بخشی لاینفک از پایتخت " ابدی و همیشگی " خود می دانند اما جامعه بین الملل الحاق قدس به اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. 
علی رغم تلاش های گسترده صهیونیست ها و حامیان غربی آنان برای تبدیل قدس به پایتخت رژیم اسرائیل ، فلسطینی ها همواره تاکید می کنند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است وازهیچ بخش این شهر مقدس نخواهند گذشت.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها