درخواست مُبلغ عربستانی برای آزادی زندانیان

درخواست مُبلغ عربستانی برای آزادی زندانیان
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 13:57

العالم - مُبلغ سعودی، رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده زندانیان این کشور که مدت زندانی شدن آنان بیش از حد انتظار شده است را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شیخ " سلمان بن فهد العوده "، در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییترهمچنین خواستار رسیدگی آشکار و شفاف سازی در پرونده های بازداشت شدگان در زندان های سعودی قبل از تبدیل شدن آن به یک موضوع لاینحل شد.
العوده بر لزوم وجود قوانینی مشخص که حد و مرزی را برای زندان بدون محاکمه تعیین کند ، تاکید کرد و گفت بعد از یک هفته یا دو هفته و درنهایت یک ماه ، زندانی باید به قید وثیقه آزاد شود و همانطور که در  دیگر نقاط جهان روال است ، تحت کنترل و نظارت قرار گیرد.
مُبلغ سعودی تصریح کرد درصورتیکه زندانی براساس کیفرخواست درست محاکمه شود ، باید حکم درمورد او اجرایی شود مگر اینکه مورد عفو قرار گیرد.
وی همچنین به وضعیت بد خانواده هایی که یکی از اعضای  آنان در زندان به سر می برند ، اشاره کرد و گفت زندانی شدن پدر یا همسر یا فرزندان خانواده ها ، موجب مشکلاتی برای آن ها می شود و گاه پیش می آید که همسر یک زن پس از مدت کوتاهی از ازدواج او بازداشت می شود و درچنین مواردی ، این سوال مطرح است که این زن چه کاری می تواند انجام دهد ، آیا باید درخواست جدایی از همسرش کند یا اینکه به انتظار آزادی وی بماند.
درهمین ارتباط ، تعدادی از زنان و کودکان عربستانی با تجمع در شهر بریده در استان القصیم ، آزادی نزدیکان خود را از زندان های آل سعود خواستار شدند.
به گزارش فعالان حقوقی ، این افراد توسط نیروهای امنیتی عربستان محاصره و برخی از آنان به بازداشت گاه منتقل شدند.
" إيمان القحطاني " روزنامه نگار عربستانی گفت که با یکی از تحصن کنندگان درتماس بوده و به وی با نامه اطلاع داده است که به زندان منتقل شده است.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها