جاسوسی تلفنی رژيم صهيونيستي در مصر

جاسوسی تلفنی رژيم صهيونيستي در مصر
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 14:42

العالم - رژيم صهيونيستي، اوضاع منطقه صحراي سينا را از طريق تماس تلفني تصادفي با شهروندان مصري كه از خطوط تلفن اسرائيلي استفاده مي كنند، زير نظر دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، مصري هاي ساكن مناطق مرزي مصر با فلسطين اشغالي مي گويند اسرائيلي ها با آنها تماس تلفني برقرار مي كنند و مي خواهند كه اطلاعات درباره مناطق خود بدهند.
تعدادي از اهالي منطقه مرزي شبه جزيره سينا و به طور مشخص رفح؛ در دورترين نقطه شمال شرقي مصر  گفتند كه از طريق تلفن هاي شركت هاي ارتباطات صهيونيستي اين تماس ها را دريافت مي كنند. سينگال هاي تلفني اين شركت ها خاك مصر در منطقه مرزي را تحت پوشش خود دارد و اهالي اين منطقه براي تماس هاي تلفني به اين خطوط اتكا دارند.
بخشي از ساكنان اين مناطق در مجاورت مرز با نوار غزه و فلسطين اشغالي با طول 120 كيلومتر و عمق 15 كيلومتر در داخل خاك مصر مجبور شده اند  كه از خطوط تلفن همراه شركت هاي ارتباطات صهيونيستي براي تماس با يكديگر استفاده كنند؛ زيرا به گفته اين ساكنان، شركتهاي ارتباطات مصري خدمات خود در اين مناطق را از يك سال ونيم پيش متوقف كرده اند؛ اما آنتن دهي شركت هاي ارتباطات اسرائيلي به راحتي در در اين مناطق دسترس است.
"سليمان م.ن" از ساكنان منطقه جنوب رفح گفت: برخي تماس مي گيرند و مي گويند كه آنها از فلسطين اشغالي هستند و درباره وضعيت امنيتي منطقه سوال مي كنند.
وي افزود: چرا دولت مصر اصرار دارد كه اهالي سينا را به حاشيه براند و به منطقه آنها رسيدگي نكند و ماهيت گروههاي مسلح مستقر در اين مناطق و انواع سلاح هاي موجود در آن را برملا نمي كند.
اما "عيد و.ل" از ساكنان منطقه گفت: يكي با او تماس گرفت به سختي به زبان عربي صحبت مي كرد و گفت كه من در جريان اشغال صحراي سينا از سوي اسرائيل در سالهاي  (1967-1973) در اين منطقه خدمت كردم و مناطق آن را مي شناسم و به من تاكيد كرد كه اگر جوياي كار هستي مي توانم در همين منطقه برايت كاري مهيا كنم.
عبدالقادر مبارك يك روزنامه نگار اهل صحراي سينا گفت: تحركات صهيونيستي در صحراي سينا از طريق تماس آنها در سه ماهه اخير با اهالي منطقه مشاهده شده است و اين درحالي است كه استقبال اهالي از استفاده از خطوط شركتهاي ارتباطي اسرائيلي - با توجه به نبود خطوط ارتباطي مصري و عدم آنتن دهي آنها- افزايش يافته است؛ زيرا آنتن دهي اين خطوط تلفني اسرائيلي در منطقه قوي است و سيم كارت و كارتهاي شارژ از مرزها قاچاق و با قيمت هاي ناچيز فروخته مي شود.
مبارك افزود: تعدادي از اهالي منطقه سينا بعد از آگاهي از تماس هاي اسرائيلي ها سيم كارتهاي خود را كنار گذاشته اند.
اين روزنامه نگار گفت: اين خطر وجود دارد كه از جوانان بيكار سوء استفاده شود زيرا اين مناطق، صحرايي و فاقد هرگونه طرح هاي توسعه اي است كه بتواند اشغال زايي داشته باشد و از سوي ديگر سطح آموزش هم به شدت درحال پايين آمدن و ميانگين فقر بسيار بالا است و پديده قاچاق در اين منطقه وجود دارد.
از سوي ديگر، ابراهيم المنيعي هماهنگ كننده "اتحاديه مستقل قبايل سينا" و از ساكنان روستاي المهديه در مجاورت مرز مصر با فلسطين اشغالي گفت: قطع خدمات شركت هاي ارتباطات مصري در منطقه آنها باعث اين وضعيت شده است.
وي تصريح كرد: قطع اين خدمات يكسال و نيم پيش بود كه باعث اعتراضات مردم شد اما گفتند كه اين امر به علل امنيتي صورت گرفته و شركت هاي ارتباطات مصري مانعي براي  از سرگيري خدمات خود بعد از موافقت دستگاههاي امنيتي ندارند.
يك منبع امنيتي در شمال سينا در اين خصوص گفت: دستگاههاي مسئول درباره اين تماس ها درحال تحقيق هستند.
وي كه خواست نامش فاش نشود،با اشاره به اينكه آنتن دهي شركت هاي تلفن همراه مصر عملا به اين مناطق مرزي نمي رسد و قطع خدمات به علت امنيتي است، افزود :  هم اكنون به طور جزئي تلاش براي ازسرگيري خدمات آغاز شده  به گونه اي كه تاثير منفي بر امنيت مصر در اين مناطق داراي حساسيت ويژه نداشته باشد.
وي گفت: سيگنال هاي شركت هاي اسرائيلي به مناطق مرزي خاك مصر با فلسطين اشغالي و نوار غزه رصد شده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها