محکومیت فتنه انگیزی شیخ سلفی در صیدا

محکومیت فتنه انگیزی شیخ سلفی در صیدا
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 22:54

العالم - امام جماعت مسجد القدس صیدا، "احمد الاسیر" شیخ سلفی این شهر را به تلاش برای ایجاد فتنه مذهبی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ ماهر حمّود" در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان گفت: اسلام گرایان در طرابلس، اردوگاه عین الحلوه و دیگر اردوگاه های فلسطینی، مخالفت خود را با اقدامات فتنه انگیز "الاسیر" در صیدا اعلام کرده اند.    
حمّود با محکوم کردن مواضع "فواد سنیوره" نخست وزیر سابق لبنان و "بهیه حریری" نماینده مجلس این کشور درباره رویدادهای صیدا، از جناح های سیاسی خواست با تلاش خود، فتنه را از این شهر دور نگه دارند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته، گرایش های طایفه گرایانه برخی نمایندگان و شیوخ سنی را مورد انتقاد قرار داده بود.
گفتنی است، اقدامات تنش آفرین احمد الاسيرشيخ تندروی سلفي و امام جماعت خود خوانده مسجد "بلال بن رباح" در شرق صيدا موجب شد که مفتی اهل سنت صیدا وی را از امامت مسجد بلال بن ریاح برکنار کند، اما الاسیر اعلام کرد که منابع مالی این مسجد از خارج تامین می شود و مسجد بلال بن ریاح تحت نظر مفتی صیدا قرار ندارد (!)
وی اخیرا به دشمنی با حزب الله لبنان برخواسته و خواستار جنگ مسلحانه با حزب الله شده است.
احمد الاسیر با حمایت مالی خارجی به آموزش مسلحانه جوانان تندروی لبنانی در شهر صیدا مشغول شده است و هر از چند گاهی، اوضاع این شهر را به بهانه های مختلف ناآرام می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها