زنان بدون مَحرم می توانند به نمایشگاه کتاب بروند!

زنان بدون مَحرم می توانند به نمایشگاه کتاب بروند!
جمعه 11 اسفند 1391 - 12:55

هيئت موسوم به "امر به معروف و نهي از منكر" عربستان، اعلام كرد که ورود زنان بدون همراهی مرد "مَحرم" به نمايشگاه كتاب رياض آزاد است و اعضای این هیئت، از ورود زنانِ تنها به نمایشگاه جلوگیری نخواهند کرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، در پی انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود زنان بدون محرم به نمایشگاه کتاب عربستان، شيخ "عبداللطيف آل الشيخ" رئيس هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان در پاسخ به اين سئوال روزنامۀ عكاظ كه " آيا زناني كه همراه مرد محرم نباشند، اجازه ورود به نمايشگاه كتاب رياض خواهند داشت؟"؛ گفت: هيئت امر به معروف و نهي از منكر، مانع ورود زنان به نمايشگاه كتاب نخواهد شد. خريد كتاب براي همگان آزاد خواهد بود به شرط آن كه آشكارا عمل حرام و نامشروع مرتكب نشوند.
وي درباره واكنش هاي احتمالي افراد غيرمسئول به حضور زنان در نمايشگاه كتاب به بهانه امر به معروف و نهي از منكر گفت: تمام عوامل هيئت امر به معروف و نهي از منكر داراي كارت هستند و ما در برابر اقدامات افراد فاقد كارت عضویت این هيئت، مسئول نيستيم.
در اين ميان با توجه به سابقه جمع آوري برخي كتاب ها از نمايشگاه كتاب عربستان توسط هيئت امر به معروف و نهي از منكر، آل شيخ در پاسخ به اين كه "آيا ممکن است در نمايشگاه امسال هم کتاب هایی جمع آوری شود؟" گفت: عوامل هيئت امر به معروف و نهي از منكر حتي يك كتاب را از اين نمايشگاه را جمع آوری نخواهند كرد و وظیفه این هیئت آن است که موارد خلاف ضوابط نشر کتاب يا كتاب هاي حاوي مطالب خلاف شرع و اخلاق را به وزارت فرهنگ و اطلاع رساني گزارش دهد.
نمایشگاه کتاب عربستان، هفته آينده در پايتخت اين كشور آغاز به کار خواهد کرد.
26

پربیننده ترین خبرها