هشدار مجدد ارتش مصر به اعضای اخوان

جمعه 11 اسفند 1391 - 17:22

ارتش مصر برای دومین ظرف چند روز گذشته هشدار شدیداللحنی را علیه رفتار و مواضع جریان اخوان المسلمین و حزب حاکم عدالت و توسعه صادر کرد، با این تفاوت که هشدار کنونی را فرمانده ارتش مصر داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال عبدالفتاح السيسي در هشداری ضمنی به جریان حاکم در مصر گفت که نیروهای مسلح امنیت مصر را بالاتر از هر مساله‌ای می‌داند.
وزیر دفاع و تولید جنگ‌افزار مصر در جشنی که به مناسبت فارغ‌التحصیلی گروهی از دانشجویان دانشکده افسری در قاهره سخن می‌گفت، تاکید کرد: «ما با خدا، وطن و ملت عهد بسته‌ایم که که به سوگند خود به وطن وفادار بمانیم و مصر و امنیت ملی آن را بالاتر از هر مساله‌ای قرار دهیم. ارتش مصر نیروهای مدرنی است که که می‌تواند ماموریت‌هایی که ملت بزرگ مصر به او تکلیف کرده را به نحو احسن انجام دهد.»
وی همچنین با تشکر از فرماندهان پیشین ارتش مصر در حفظ امنیت کشور و مقدسات آن، از دانشجویان دانشکده افسری خواست تا نظم نظامی خود را حفظ کنند و در خدمت کشور قرار گیرند.
در حالی که تحلیل‌گران مسایل سیاسی این سخنان را هشداری ضمنی فرمانده ارشد نظامی مصر به اخوان می‌دهند، پایگاه الیوم السابع مصر گزارش داد که ده‌ها نفر از مصری‌ها امروز پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات «مخالفت با اخوانیزه کردن ارتش» برگزار کردند.
تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی بازگشت ارتش به اداره امور کشور را درخواست کردند. بر اساس این گزارش خیابان النصر منتهی به شهر نصر نیز به دلیل ازدحام جمعیت تظاهرات‌کنندگان شاهد ترافیک بود.
ارتش و احزاب مخالف در مصر جماعت اخوان المسلمون را متهم می‌کنند که در حال برنامه‌ریزی برای سیطره بر ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور برای برقراری سلطه دائم خود بر کشور فراعنه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها