دور جديد فتنه انگيزي شيخ سلفي در لبنان

دور جديد فتنه انگيزي شيخ سلفي در لبنان
جمعه 11 اسفند 1391 - 17:55

احمد الاسير شيخ سلفي لبناني كه به مخالفت با حزب الله و ايجاد فتنه مذهبي روي آورده است، امروز (جمعه) با همكاري طرفدارانش فضايي از تنش را در شهر صيدا در جنوب لبنان ايجاد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، شیخ احمد الاسير با حمايت مالي خارجي به آموزش مسلحانه جوانان تندروي لبناني در شهر صيدا مشغول شده است و هر از چند گاهي، اوضاع اين شهر را به بهانه هاي مختلف ناآرام مي كند.
الاسير و طرفدارانش كه از چند روز پيش دور جديد فتنه انگيزي و تحركات مسلحانه اي را در منطقه عبرا در شرق شهر صيدا آغاز كرده اند، با مخالفت شديد شيخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صيدا و هشدارهاي حزب الله لبنان در خصوص دامن زدن به فتنه هاي مذهبي مواجه شده اند.
الاسير و طرفدارانش امروز تهديد كردند كه به سمت آپارتمان هاي مسكوني در منطقه عبرا خواهند رفت كه متعلق به حزب الله است.
الاسير بعد از ظهر امروز در مسحد بلال بن رباح تحصني برگزار كرد. اين تحصن درپي آن برگزار شد كه ارتش تصميم گرفت تحركات الاسير و طرفدارانش را دراطراف اين مسجد محدود كند. الاسير همچنين خواهان برگزاري تحصن دومي در ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلي در محل موسوم به "مربع امنيتي" محوطه مسجد بلال شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه شبكه تلويزيوني المنار لبنان حضور الاسير در انتهاي تحصن كنندگان قابل توجه بود. اين درحالي است كه الاسير در هرگونه مراسم و تحركات خود پيشاپيش حركت مي كرد.
بنابر اين گزارش الاسير و طرفدارانش قبل از بازگشت به داخل مسجد، تلاش كردند كه به مركز ايست وبازرسي ارتش لبنان نزديك شوند. مراكز ايست و بازرسي ارتش لبنان همه كساني را كه وارد مسجد بلال شدند، مورد بازرسي بدني قرار داد.
در همين حال، دفتر الاسير اين خبر را كه وي خواستار برگزاري تحصن جلوي مجتمع الزهراء (عليها السلام) در صيدا شده است، تكذيب كرد.
يگان هاي ارتش لبنان مستقر در منطقه عبرا بويژه در اطراف مسجد بلال بن رباح به خبرنگاران و تصوير برداران حاضر در محل اجازه ندادند كه وارد منطقه عبرا شوند.
شوراي امنيت شاخه جنوب لبنان نيز با برگزاري نشستي تاكيد كرد: توافق شده است كه تحصن الاسير به داخل مسجد بلال بن رباح محدود باشد.
وزیر کشور لبنان نیز در همین راستا به الاسیر هشدار داده بود که در صورت هر گونه حرکت مسلحانه با برخورد قاطع ارتش و نیروهای امنیتی مواجه خواهد و هیچ کس حق ندارد امنیت شهر صیدا را به هم بزند.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها