نماینده مجلس سوریه:

هدف واشنگتن، نابودی سوریه به نفع "اسراییل" است

هدف واشنگتن، نابودی سوریه به نفع
شنبه 12 اسفند 1391 - 18:33

العالم، دمشق - نماینده مجلس سوریه گفت: واشنگتن می خواهد به منظور حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی، نظام دمشق را سرنگون و سوریه را منهدم کند.

"شریف شحاده" نماینده پارلمان سوریه، شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد: مذاکرۀ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، نشانه آن است که گروه های مسلح سیطره ای بر اوضاع سوریه ندارند و بحران باید به طور سیاسی حل شود؛ البته دلیل اصلی این تغییر رویکرد درسیاست های آمریکا، مشاهده افق های شکست در سوریه است و واشنگتن علاقه ای به ملت سوریه ندارد.
نماینده مجلس سوریه ادامه داد: نوعی تناقض در مواضع آمریکا وجود دارد، در ظاهر مدعی تلاش برای حل بحران است، اما در عمل، مخالفان نظام دمشق را به سلاح مجهز کرده و منابع مالی آنها را تامین می کند.
شحاده افزود: از یک سو وزیر خارجه آمریکا با همتای روس خود درباره حل مسالمت آمیز بحران سوریه گفت وگو می کند و از سوی دیگر با حضور در نشست گروه موسوم به دوستان سوریه در رم، منابع مالی مخالفان مسلح را تامین می کند.
تحلیلگر سوری یادآور شد: مطبوعات آمریکایی و انگلیسی اخیرا از تاسیس مرکز آموزش افراد مسلح در اردن با همکاری سازمان های انگلیسی و آمریکایی خبر داده اند.
وی با اشاره به همکاری سوریه و روسیه برای حل بحران از طریق گفت وگوهای ملی، ابراز امیدواری کرد که توافق وزرای خارجه روسیه و آمریکا به مصلحت ملت سوریه باشد.
2-10:4
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها