تظاهرات حمایت از کودکان روسی در مسکو

شنبه 12 اسفند 1391 - 22:48

در پی مرگ یک کودک روسی در آمریکا، تظاهرات حمایت از کودکان روسی روز شنبه در میدان "نووپوشکینسکی" واقع در مرکز پایتخت روسیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بنا بر اعلام  اعضای حزب حاکم"روسیه واحد"، حزب کمونیست و حزب لیبرال دموکرات روسیه، 16 حزب گوناگون غیر پارلمانی و 100 سازمان اجتماعی در این تظاهرات شرکت داشتند.
پلیس مسکو نیز گزارش داد که حدود 12 هزار نفر از مردم در این تظاهرات حضور پیدا کردند.
شرکت کنندگان در تظاهرات به خاطر سرنوشت کودکان روسی که توسط خارجی ها - به ویژه آمریکایی ها- به فرزند خواندگی گرفته می شوند، و افزایش موارد مرگ چنین کودکانی ابراز نگرانی نمودند.
"آلکساندر کارلین" نماینده پارلمان روسیه از طرف حزب حاکم "روسیه واحد"، در سخنرانی خود حاضران را به دفاع از کودکان روسی فرا خواند.
در همین حال، کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه از آمریکا درخواست کرد که اسناد مربوط به چگونگی مرگ "ماکسیم کوزمین" پسربچه سه ساله به فرزند خواندگی گرفته شده توسط آمریکایی ها را ارائه دهد.
این مطلب را "ولادیمیر مارکین" سخنگوی رسمی کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه اعلام کرد و گفت: "کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه از آمریکا درخواست کرده اسناد مربوط به تحقیقات در خصوص مرگ "ماکسیم کوزمین"، از جمله  نظر پزشکی قانونی و گواهینامه مرگ وی را برای مطالعه و بررسی در چارچوب پرونده کیفری تشکیل شده توسط اداره کل بازپرسی کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه در رابطه با مرگ این پسربچه سه ساله روسی ارائه دهد".
یادآور می شود، ماکسیم کوزمین روز 21 ژانویه در آمریکا درگذشت، اما مرگ وی 18 فوریه اعلام شد. مقامات ایالت تکزاس روز شنبه اولین روایت رسمی در مورد دلایل مرگ این پسربچه را منتشر کردند که طبق آن، وی به طور تصادفی و بر اثر صدمه ای که خودش به خود وارد کرده، فوت نموده است.
بازپرسان بعید نمی دانند "لورا شاتو"و "آلن شاتو" پدر خوانده و مادر خوانده ماکسیم به اجرای نامناسب وظایف خود متهم شوند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها