تظاهرات مردم مصر در اعتراض به سفر جان کری

تظاهرات مردم مصر در اعتراض به سفر جان کری
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 21:42

قاهره، العالم - مردم مصر با تظاهرات مقابل ساختمان وزارت خارجه در قاهره، سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به مصر و سیاستهای مداخله جویانه آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار العالم در مصر، جان کری علاوه بر دیدار و گفت و گو با مسئولان مصری، با شماری از رهبران جبهه نجات ملی (مخالف دولت) دیدار کرد .
سیاستمداران هدف سفر کری را تاثیرگذاری بر نیروهای مخالف دولت می دانند که انتخابات آتی مجلس را تحریم کرده اند.
این در حالی است که فرهیختگان و اندیشمندان مصری مخالفت خود را با سفر کری اعلام کرده اند. برخی گروه های مخالف دولت مصر نیز دیروز مردم را به برگزاری تظاهرات در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا فرا خواندند.
"احمد عبدربه" عضو دفتر جوانان جبهه نجات ملی به شبکه خبری العالم گفت: مردم مصر، ادامه سیاست های رژیم مبارک در راستای منافع آمریکا را نمی پذیرند؛ و اجازه نمی دهند آمریکا در امور داخلی کشورشان مداخله کند.
یک تظاهرکننده مصری نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: کری مجری سیاست آمریکا است؛ هدف واشنگتن وابسته نگه داشتن مصر برای مدت طولانی است.  
یکی دیگر از راهپیمایان هم به خبرنگار العالم گفت: با سفر کری مخالفم. ما کشوری انقلابی هستیم و مصر باید بر خلاف دوران مبارک، مستقل از سیاست های آمریکا عمل کند.
کری در اولین سفرش به قاهره پس از تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری اش اهمیت گفت وگو میان جناح های سیاسی و نظام مصر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهترین راه دفاع از حقوق بشر و رفع اختلافات، گفت وگو میان مخالفان و نظام است.
محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: سفر کری بسیار مهم است چون پس از انتخاب نخستین رییس جمهور غیرنظامی مصر انجام شد. در این سفر موضوع عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی، مساله فلسطین و بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: خاورمیانه تغییرات زیادی را شاهد است و مساله فلسطین و اوضاع سوریه، اولویت اول جهان عرب و مصر می باشد.   
MKH-3-10:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها