معارض سوری: نباید با گروه های مسلح مذاکره کرد

معارض سوری: نباید با گروه های مسلح مذاکره کرد
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 21:58

دمشق، العالم - مسؤول هماهنگی "جریان چهارم" گروه های معارض سوری، انجام هرگونه مذاکره با گروه های مسلح را رد کرد.

"بسام حسین" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: گروه های مسلح کشور را ویران کردند و مردم را کشتند، آنان از انسانیت بویی نبرده اند و برای قتل مردم سوریه برنامه دارند.
وی افزود: کلید حل بحران سوریه و توقف خشونت، گشودن درهای کشور به سوی جهان اسلام است، به این ترتیب که ملت سوریه از دوستان و هم پیمانان خود بخواهد که برای توقف جنایات تروریست ها، نظام سوریه را مورد حمایت سیاسی و غیر سیاسی قرار دهند.
بسام حسین با اشاره به سخنان اخیر بشار اسد که کلید توقف خشونت در سوریه را "اعمال فشار به کشورهای منطقه ای حامی تروریست ها" دانسته، گفت: رژیم صهیونیستی، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و برخی کشورهای غربی به طور آشکار در امور داخلی سوریه دخالت می کنند، و شریک جرم خون های به ناحق ریخته شدۀ ملت سوریه هستند.
وی در ادامه از سازمان های مدافع حقوق بشر و بین المللی خواست با اعمال فشار بر این کشورها برای توقف حمایت از تروریست ها، به پایان بحران سوریه کمک کنند.
 بشار اسد رییس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" گفته بود: کلید توقف خشونت در سوریه، اعمال فشار به ترکیه و قطر و عربستان سعودی به منظور خودداری از تأمین پول و اسلحه برای تروریست هاست.
به گفتۀ بشار اسد، اگر کسی می خواهد به سوریه کمک کند، باید به ترکیه برود و از اردوغان نخست وزیر این کشور بخواهد از قاچاق تروریست و اسلحه به سوریه و پشتیبانی لجستیکی آنان دست بردارد.
رئیس جمهور سوریه همچنین از کسانی که خواستار پایان خشونت در سوریه هستند خواسته بود به قطر و عربستان بروند و مقامات این کشورها را در مورد عدم حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها متقاعد نمایند.
اسد همچنین انگلیس را به تلاش برای مسلح کردن تروریست های حاضر در سوریه متهم کرده بود.
tt-3-10:37

پربیننده ترین خبرها